Renault Kadjar to kompaktowy SUV oparty na architekturze Nissana Qashaqia. Francuzi wprowadzili go na rynek w 2015 roku i był produkowany zarówno w Hiszpanii, jak i w Chinach. Nie odniósł jednak dużego sukcesu w konkurencyjnym segmencie kompaktowych SUV-ów. Dlatego Renault planuje duże zmiany.
Nowy SUV od Renault z nową nazwą
Według Carsalesbase w całej Europie sprzedano około 565 000 sztuk, podczas gdy w Chinach sprzedało się kolejne 73 500 samochodów. Z jakiegoś powodu szefowie Renault uważają, że to głównie wina… jego nazwy.
Następny kompaktowy SUV od Renault otrzyma nową nazwę – Austral. Francuski producent wiąże z tym modelem duże nadzieje. Kierownictwo nie może oprzeć się spojrzeniu przez płot i zazdrości sukcesu, jaki odniósł Peugeot ze swoim kompaktowym 3008. SUV lwa przyniósł marce zarówno sławę, jak i pieniądze, podczas gdy Renault Kadjar ledwo utrzymał się na powierzchni.
Dlatego Renault zdecydowało się rozpocząć nową kartę z nowym SUV-em. Ten ma pojawić się na rynku na wiosnę nowego roku. Francuzi są na zaawansowanym etapie rozwoju, a samochód przechodzi ostatnie próby na poligonach testowych na całym świecie.
Będzie hitem?
Nowa nazwa Austral dla francuskiego kompaktowego SUV-a była już znakiem towarowym w… 2005 roku. Nazwa podobno dobrze rezonuje z europejskimi klientami i „przywołuje żywiołowość i upał południowej półkuli”. Jest łatwiejsza do wymówienia i międzynarodowa, choć nam bardziej kojarzy się z Buzzem Astralem.
Nowe testy Euro NCAP: Szokujące ZERO gwiazdek dla nowego Renault. Dacia niewiele „lepsza” … [WIDEO]
Wraz z nazwą Renault ujawniło dokładną długość SUV-a. Będzie mierzył 4,51 metra i pomieści pięciu pasażerów. Dzieląc fundamenty z trzecią generacją Nissana Qashqaia, Austral otrzyma dobrze znaną gamę silników benzynowych i zelektryfikowanych. Możemy spodziewać się zarówno manualnych, jak i automatycznych skrzyni biegów. Jeśli liczycie na silnik typu Diesel, będziecie jednak rozczarowani.
Oczekuje się, że Austral przyczyni się do sukcesu Renault w segmencie SUV-ów. Francuzi już teraz cieszą się dobrymi wynikami zapewnianymi przez Arkanę – SUV-a coupé. Renault ma też duże nadzieje związane z elektrycznym kompaktem Megane E-Tech.