PILNE: Oto zupełnie nowy Fiat Uno! Popularny kompakt będzie prawdziwym sprzedażowym hitem [ZDJĘCIA]

PILNE: Oto zupełnie nowy Fiat Uno! Popularny kompakt będzie prawdziwym sprzedażowym hitem [ZDJĘCIA]

nowy-fiat-uno-ciao

Podaj dalej

Fiat Uno został wycofany z produkcji w 2002 roku, a mały hatchback w latach, w których był na rynku, zaskarbił sobie serca wielu Polaków. Mały, tani i niezawodny samochód służył jednak nie tylko w Polsce, czy we Włoszech, ale także w Brazylii. Tam właśnie pojawia się limitowana edycja „Ciao”. 

Fiat żegna się z Uno

nowy-fiat-uno-ciao

Fiat Uno po 37 latach zostanie wycofany z produkcji również w Brazylii. Popularny kompakt był w Ameryce Południowej od sierpnia 1984 roku w różnych seriach i generacjach. Teraz jest jednak gotowy pożegnać się ze swoim limitowanym wydaniem. Seria Fiat Uno „Ciao” będzie reprezentować łabędzią pieśń modelu sprzedanego w ponad 4,3 milionów sztuk. 

Brazylijski Fiat Uno nie jest taki, jakiego zapamiętaliśmy go w Polsce. Samochód w tej wersji pojawił się na tamtejszym rynku dopiero w 2010 roku. Otrzymał nową bazę opracowaną na podwoziu Pandy z 2003 roku i ma stylistykę zbliżoną do trzeciej generacji włoskiego kompaktu. Ale kształty nieco się różniły. W Brazylii Fiat „Novo Uno” był naprawdę doceniany. 

nowy-fiat-uno-ciao

Wszystkie 250 egzemplarzy edycji „Ciao” jest utrzymanych w szarej kolorystyce „Silverstone” z czarnym dachem, lusterkami i spojlerem. Boczna listwa otrzymała włoski napis „La storia di una leggenda”.  Kabina pasażerska pokryta jest ciemną tkaniną, a na desce rozdzielczej zamontowana jest tabliczka identyfikująca numer seryjny każdego modelu. 

Limitowana edycja będzie sprzedażowym hitem

Fiat Uno po przybyciu do Brazylii w latach 80. zrewolucjonizował segment kompaktów. Fiat zaoferował rozpoznawalne linie i przestronną kabinę według ówczesnych standardów. Ewolucja trwała. W 1987 roku wraz z pojawieniem się Uno 1.5 R, który był najmocniejszym w gamie i rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 12 sekund. 

nowy-fiat-uno-ciao

Fiat w 1990 roku wprowadził silnik 1.0, który z biegiem lat stawał się coraz bardziej popularny. W 1994 roku samochód zmienił nazwę na Mille ELX, aż do 2010 roku, kiedy Fiat zdecydował się wrócić do swoich początków pod nazwą „Novo Uno”. 

Ten ostatni ewoluował aż do dnia dzisiejszego, koncentrując się na małych 3-cylindrowych silnikach 1.0 i 1.3. Czy to będzie ostatni rozdział Uno na świecie? Narazie mówi „Ciao”, ale może jeszcze wróci? Z pewnością będzie to jednak sprzedażowy hit.

nowy-fiat-uno-ciao

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News