PILNE: Ponad 45% kierowców oszczędza paliwo w ten sposób! Grozi za to wysoki mandat i wizyta u mechanika

PILNE: Ponad 45% kierowców oszczędza paliwo w ten sposób! Grozi za to wysoki mandat i wizyta u mechanika

diesel paliwo zuzycie

Podaj dalej

Kierowcy oszczędzający w ten sposób paliwo mogą otrzymać mandat, ale także uszkodzić swój samochód. To powszechny błąd, który zdaniem aż 45% kierowców pomaga im oszczędzać paliwo. Absolutnie nie wykorzystuj tej techniki jazdy. 

Oszczędzasz paliwo w ten sposób?

diesel paliwo zuzycie

Najnowsze badania wykazały, że ponad 45% kierowców przyznaje się do jazdy bez włączonego biegu. Oznacza to, że samochód może toczyć się bez poboru mocy, ustawiając dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym. Albo – co jeszcze gorsza – wciskając sprzęgło podczas jazdy w dół, lub ze wzniesienia. Taka technika wcale nie pomaga. Jeśli chcesz oszczędzać paliwo i nie dostać mandatu, nie stosuj jej – nigdy! 

W obecnym klimacie gospodarczym rosnących kosztów, może wydawać się, że jazda na biegu albo na sprzęgle jest fajną sztuczką. Ale to nie pomoże wam oszczędzić na wycieczkach na stację benzynową. Wykorzystywanie takiej techniki, aby oszczędzić paliwo, jest błędnym przekonaniem. 

Jazda na luzie albo na sprzęgle może zwiększyć zużycie paliwa. Może także poskutkować wysokim mandatem za brak odpowiedniej kontroli nad samochodem. Choć tutaj bardzo ciężko będzie policjantowi udowodnić, że jechaliście na luzie, czy na sprzęgle. Ale to i tak nie jest w tym wszystkim najgorsze. 

Dostaniesz mandat, albo uszkodzisz sobie samochód

– Jazda na luzie nie jest korzystna dla efektywności energetycznej ze względu na układ paliwowy większości nowoczesnych samochodów. Kiedy jedziemy w dół na biegu, nasz komputer silnika wykrywa, że gaz nie jest włączony i odcina paliwo przed przedostaniem się do wtryskiwaczy paliwa. Nie zużywamy paliwa, lub zużywamy go bardzo mało podczas zjazdów na biegu. Jednak gdy zjeżdżamy z góry na biegu jałowym, nasz silnik i koła rozłączają się. To wymusza przesłanie niewielkiej ilości paliwa do silnika, ponieważ samochód nie utrzymuje obrotów. Moc, którą mógłby czerpać bezpośrednio z kół, musi dostać od paliwa” – John Wilmot, dyrektor LeaseLoco. 

Ponadto, jadąc na luzie lub na sprzęgle pojawia się ryzyko uszkodzenia pojazdu. Podczas jazdy na biegu jałowym kierowcy stają się uzależnieni od hamulców mechanicznych i nie mogą hamować silnikiem. Ponadto, jadąc na luzie będziesz jechał szybciej, więc będziesz musiał mocniej hamować, co szybciej zużyje cały układ. 

na ręcznym czy na biegu

Co więcej, sprzęgło powinno być wykorzystywane tylko do zmiany biegu. Jeśli nie zmieniamy biegu, nie włączamy sprzęgła – nigdy! To pomoże nam zmniejszyć jego zużycie i przedłużyć żywotność. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News