PILNE: Paliwo pozyskiwane z... wody już działa! Wkrótce zatankujemy je na stacjach - będzie dużo tańsze

PILNE: Paliwo pozyskiwane z... wody już działa! Wkrótce zatankujemy je na stacjach - będzie dużo tańsze

paliwo-pozyskiwane-z-wody

Podaj dalej

Początkowo to paliwo miało być czystszą alternatywą dla benzyny pozyskiwanej z ropy naftowej. W obecnej sytuacji, gdy wojna w Ukrainie trwa już drugi miesiąc, a Europa i cały zachodni świat chcą odciąć się od rosyjskiej ropy, może okazać się strzałem w „10”. Porsche wzmacnia swoją inwestycje w e paliwo, dorzucając kolejne 75 milionów dolarów. 

To paliwo jest ekologiczne i będzie tańsze

paliwo-bez-podatku-wraca-do-lask
fot. freepik

Niemiecki producent zwiększył inwestycje w holding odpowiedzialny za wiele zakładów produkcyjnych ePaliw. Global LLC jest spółką holdingową skupiającą aktywnych na arenie międzynarodowej deweloperów obiektów produkcyjnych eFuel. Buduje także pilotażową fabrykę eFuel Haru Oni w Punta Arenas w Chile. 

Porsche rozpoczęło we wrześni budowę własnego zakładu produkcyjnego. Jest on praktycznie bezemisyjny dzięki zielonej energii wykorzystywanej do jego zasilania. Paliwo będzie powstawało przy współpracy firm Siemens Energy i ExxonMobil, partnerów projektu. 

Inni inwestorzy to chilijska firma Andes Mining & Energy oraz amerykańskie EIG, Baker Hughes Company i Germstone Investments. Dodatkowe pieniądze z inwestycji zostaną wykorzystane do zainwestowania w zakłady produkcyjne eFuel w krajach bogatych w energię odnawialną, takich jak Chile, Australia i USA. 

– e Paliwo w istotny sposób przyczyni się do ochrony klimatu i w znaczący sposób uzupełniają naszą elektromobilność. Inwestując w przemysłową produkcję eFuel, Porsche jeszcze bardziej zwiększa swoje zaangażowanie w zrównoważoną mobilność. Łącznie nasza inwestycja w rozwój i dostarczanie tej innowacyjnej technologii wynosi ponad 100 milionów dolarów – mówi Barbara Frenkel, Członek Zarządu ds. Zakupów w Porsche AG.

dodatek-na-paliwo
fot. freepik

Jak to działa?

Porsche od pewnego czasu pracuje nad paliwem odnawialnym, a testy w laboratorium i na torze wyścigowym zakończyły się pomyślnie. Aby wytworzyć e Paliwo, zakład dzieli wodę na wodór i tlen za pomocą elektrolizerów zasilanych zieloną energią wiatru. Wodór jest następnie łączony z CO2 odfiltrowanym z powietrza w celu wytworzenia syntetycznego metanolu, który można przekształcić w e Paliwo. 

Oparte na energii elektrycznej paliwo eFuel pozwala na prawie neutralną pod względem emisji CO2 pracę silników spalinowych. 

Paliwo produkowane w fabryce w Chile zostanie najpierw wykorzystane w wysiłkach Porsche w sportach motorowych. Zostanie również wykorzystane do wstępnego panowania w fabryce i centrach Porsche Experience. Porsche spodziewa się, że produkcja paliwa rozpocznie się w połowie 2022 roku. Jeśli Europa i świat zachodni odetnie się od ropy z Rosji, to paliwo może okazać się bardzo ciekawą propozycją. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News