PILNE: Od wczoraj ogólnokrajowy rabat 0,83 zł za litr paliwa! Przed tankowaniem sprawdź, czy stacja go stosuje

PILNE: Od wczoraj ogólnokrajowy rabat 0,83 zł za litr paliwa! Przed tankowaniem sprawdź, czy stacja go stosuje

paliwo-bez-podatku-wraca-do-lask

Podaj dalej

Kiedy paliwo staje się zbyt drogie? Gdzie leży granica, po której kierowców po prostu nie stać na zatankowanie samochodu? W przypadku Francji została ona przekroczona w momencie, gdy za litr paliwa kierowcy musieli zapłacić 9,30 zł/litr. Z tego powodu rząd postanowił wesprzeć wszystkich zmotoryzowanych dodatkowym rabatem. 

Rabat na paliwo dla Francuzów

dodatek-na-paliwo
fot. freepik

Przy cenach wynoszących ponad 2 euro (9,30 zł) za litr, paliwo stało się za drogie nawet dla Francuzów. Rząd musiał zareagować, aby odciążyć portfele osób i firm przewozowych. W zeszłym tygodniu paliwo kosztowało średnio powyżej 2 euro, a wzrosty te były spowodowane cenami baryłki ropy. Choć ta zaczęła tanieć, rząd i tak zdecydował się pomóc. 

14 marca francuski rząd ogłosił zniżkę na paliwo w wysokości 15 centów, obowiązujący od 1 kwietnia na okres 4 miesięcy. 

Premier Jean Castex podkreślił, że obniżka na paliwo nie wynika z obniżki podatków. W praktyce „ceny wyświetlane na stacji będą zawsze takie. Dopiero po dokonaniu płatności kierowca zobaczy obniżkę w wysokości 15 centów za litr”. Taka informacja pojawia się na rządowej stronie internetowej. To jednak ma się zmienić.

PILNE: ITD rozbuduje sieć odcinkowych pomiarów prędkości. Kontrole na terenie całej Polski. Wiemy od kiedy!

lpg-juz-nie-jest-najtansze-paliwo-obniza-technologia
fot. freepik

Nie wszystkie stacje sprzedają benzynę i Diesel w tym samym tempie

– Podatek VAT wynosi 20% w kontynentalnej części Francji, zniżka przy dystrybutorze wyniesie 18 centów za litr, w tym podatek dla konsumenta. Będzie to około 17 centów. 

Kierowcy otrzymali również informację, aby sprawdzać przed zatankowaniem, czy stacja zastosowała zniżkę. W rzeczywistości nie wszystkie będą mogły zastosować ją już od 1 kwietnia. 

Największe stacje, autostrady, czy supermarkety mają szybki przepływ i łatwo sprzedają swoje zapasy. I odwrotnie – w przypadku stacji bardziej oddalonych, które świadczą swoje usługi mieszkańcom na wsiach czy w małych miastach, rotacja zapasów jest wolniejsza – przyznał Frederic Plan. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News