PILNE: Od listopada zakaz wjazdu do stolicy dla aut starszych niż 15 lat! Z przepisów zwolnione LPG i...

PILNE: Od listopada zakaz wjazdu do stolicy dla aut starszych niż 15 lat! Z przepisów zwolnione LPG i...

diesel-stop-zakaz-2025

Podaj dalej

Od 1 listopada 2021 roku do 31 października 2022 roku wchodzą w życie nowe przepisy. W specjalnie wyznaczonych strefach w centrum i „wokół” stolicy nie będą mogły poruszać się starsze samochody z silnikami benzynowymi i typu Diesel. Z zakazu zwolnione będą jednak m. in. auta posiadające instalację LPG.

Diesel i benzyna – nie. LPG – tak

diesel-polska-miasto

Rzym jest kolejną stolicą, która ograniczy ruch najbardziej zanieczyszczających pojazdów. To kolejne po Paryżu, Amsterdamie czy Londynie miasto, które wprowadza bardzo rygorystyczne przepisy dotyczące norm emisji spalin w strefach ograniczonego ruchu. 

Od 1 listopada 2021 r. do 31 października 2022 r. pojazdy objęte zakazem nie będą mogły poruszać się w obrębie „Zielonego Pasa” i „Pierścienia Kolejowego”, a także obwodnicy miasta, która otrzyma najbardziej rygorystyczne ograniczenie. 

Zdaniem gminy wprowadzenie nowych przepisów jest absolutnie konieczne, bowiem ruch miejski odpowiada za znaczą ilość emisji zanieczyszczeń w stolicy Włoch. Wartość graniczna dwutlenku azotu jest tu przekroczona dwukrotnie. 

Pojazdy, które nie będą mogły poruszać się po obszarach objętych przepisem: 

Zielony Pas: benzyna Euro 0 i Euro 1, Diesel Euro 0, Euro 1 i Euro 2 

Pierścień Kolejowy: Benzyna Euro 2, Diesel Euro 3

silnik-diesel-miasto

Z nowych przepisów zwolnione będą jednak pojazdy napędzane LPG. Autogaz LPG jest uznawany bowiem za dużo czystsze paliwo niż tradycyjna benzyna lub Diesel. Oprócz LPG jeszcze kilka samochodów wyłączonych jest z najnowszych przepisów. 

Wśród nich znajdziemy m. in. pojazdy z plakietką dla osób niepełnosprawnych. A także pojazdy operujące w służbach takich jak policja, ochrona, pogotowie czy straż pożarna. Co ciekawe, dostęp do stref będą miały także pojazdy używane do komunikacji miejskiej czy do transportu. 

Zestaw przyjętych środków przyczynił się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń, również z uwagi na odnowienie floty pojazdów. W konsekwencji doprowadzi to do zmniejszenia stężenia dwutlenku siarki w powietrzu. Podobnie jak CO 2, benzen czy cząstek PM10 – tych wartości granicznych nie będziemy już przekraczać. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News