PILNE: Od 1 października zakaz wjazdu Dieslem do miasta! Większość kierowców będzie miała wielki problem

PILNE: Od 1 października zakaz wjazdu Dieslem do miasta! Większość kierowców będzie miała wielki problem

Podaj dalej

Rządzący wciąż postrzegają silniki typu Diesel jako największych trucicieli naszego środowiska. Z tego względu nakładane są na nie kolejne ograniczenia. Od 1 października wejdą w życie nowe przepisy, w myśl których nie wjedziemy do konkretnych miast samochodem z silnikiem typu Diesel wyprodukowanym przed 2011 rokiem. Ale to jeszcze nie wszystko. 

Diesel i benzyna znów na cenzurowanym

volkswagen-touareg-diesel-r50

Każdy kraj ma swoją „zieloną wyspę” jeśli chodzi o wprowadzanie nowych przepisów. W Polsce wydawało się, że będzie to Kraków ze swoimi strefami czystego transportu, ale… Po drodze coś komuś umknęło. We Włoszech takim miastem jest Mediolan, który wyznacza ścieżkę dla pozostałych miast. 

Stolica mody już dziś może pochwalić się najlepszym bezemisyjnym transportem publicznym we Włoszech. Mediolan chce jednak zrobić kolejny krok w kierunku dekarbonizacji. Czyni to za pomocą „Planu na rzecz powietrza i klimatu (Pac)”, zatwierdzonego przez Radę Miasta 28 głosami za i 12 przeciw. 

Celem jest dostosowanie się do europejskich projektów zerowych emisji do 2050 roku. Aby osiągnąć brukselskie cele, Mediolan koncentruje się na różnych sektorach. Ważną rolę odgrywa oczywiście mobilność. Zacznijmy od limitów na pojazdy z silnikiem typu Diesel. 

Większość miasta niedostępna poniżej Euro 5

skoda-diesel-tdi

Od 1 października 2022 roku wejdą w życie nowe przepisy zabraniające ruchu samochodów z silnikiem typu Diesel spełniającym normę Euro 5. To obejmie wszystkie auta wyprodukowane przed 2011 rokiem. Nie będą one mogły poruszać się po obszarze „B”, czyli około 72% jego obszaru. Oprócz tego administracja będzie naciskać na obywateli, aby porzucali prywatne pojazdy na rzecz korzystania z transportu publicznego. 

Mediolan chce także stać się miastem rowerowo-pieszym. Dzięki temu ludzie będą mogli poruszać się z prędkością około 30 km/h na rowerach czy skuterach, ograniczając tym samym ruch samochodów w znaczącym stopniu. 

Ma to mieć miejsce przede wszystkim w najbardziej wrażliwych miejscach – w pobliżu szkół, czy szpitali. Miasto chce stworzyć obszary umożliwiające uprzywilejowany dostęp dla pieszych i alternatywną mobilność i stworzenie prawdziwych stref 30. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News