PILNE: Nowe uprawnienia dla kierowców z prawo jazdy! To odpowiedź na obecną sytuację

PILNE: Nowe uprawnienia dla kierowców z prawo jazdy! To odpowiedź na obecną sytuację

PILNE: Nowe uprawnienia dla kierowców z prawo jazdy! To odpowiedź na obecną sytuację

Podaj dalej

Transport kołowy z dnia na dzień staje się coraz bardziej problematyczny i sieje spustoszenie na obu końcach łańcucha dostaw. Starając się złagodzić te skutki i rozwiązać problemy związane z transportem, ustawodawcy nadają nowe uprawnienia dla kierowców z określonym rodzajem prawo jazdy. 

Nowe uprawnienia z prawo jazdy

egzamin prawo jazdy
fot. pixabay

Zaproponowane przez stan Luizjana przepisy umożliwiają niektórym ciężarówkom przewożenie nie jednego, a dwóch kontenerów morskich do i z portów jednocześnie. To zupełnie nowe uprawnienia dla kierowców z prawo jazdy kategorii C, bowiem ich samochody będą dużo cięższe, niż poprzednio. 

Nowe przepisy ograniczają obciążenie do ponad 20 ton na oś i będzie dozwolone tylko na niektórych drogach kontrolowanych przez stan. Autostrady międzystanowe podlegają bowiem regulacjom federalnym. Departament Transportu i Rozwoju Luizjany ma być odpowiedzialny za wydawanie zwolnień kierowcom z prawo jazdy co roku. 

Jak donosi Louisiana Illuminator, ustawa przeszła przez Izbę liczbą głosów 72:27 i teraz potrzebuje tylko podpisu gubernatora Johna Bel Edwardsa. Pomysł ten generuje również pewne obawy, że spowoduje to większe szkody w infrastrukturze. 

mandat policja za granicą dokumenty wyposażenie
fot. pixabay

Rozwiąże problem niedoborów?

To w dużej mierze odpowiedź na ogólnokrajowy niedobór kierowców. Potęguje czas potrzebny na przeszkolenie i uzyskanie nowego prawo jazdy dla pracowników. Właściciel CRC Logistics popierał projekt wiedząc, że zdobycie prawa jazdy w Luizjanie trwa około 2 lat. Inne firmy twierdzą, że wprowadzenie tego przepisy rozwiąże problem z dnia na dzień. 

Prawodawcy w USA pracowali nad znalezieniem sposobu na obejście niedoboru kierowców. Stało się to tematem ogólnokrajowych rozmów w 2021 roku, kiedy ustawa DRIVE Safe Act miała pozwolić kierowcom w wieku 18 lat przekraczać granice w ciągniku z przyczepą. Od wielu lat jest to możliwe dopiero od 21 roku życia. 

Decyzja Luizjany może wyeliminować wąskie gardła żeglugowe, które nękają Port w Nowym Orleanie, w którym około 45% przychodów pochodzi z ładunków. Może to również wpłynąć na inne stany, bowiem wydaje się że to jedyne rozsądne rozwiązanie problemu. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News