PILNE: Nowe paliwo na stacjach przetestowane. Miało działać cuda, a... jest dużo gorsze od starego!

PILNE: Nowe paliwo na stacjach przetestowane. Miało działać cuda, a... jest dużo gorsze od starego!

paliwo-benzyna-diesel-lpg-ceny-podatek

Podaj dalej

To nowe paliwo miało być dla kierowców wybawieniem. Miało pomóc utrzymać nasze samochody przy życiu, a według najnowszych badań okazuje się, że jest zupełnie inaczej. W testach auta zasilane e-paliwem zanieczyszczają powietrze w takim samym stopniu, jak zwykłą benzyną czy olejem napędowym. 

Nowe paliwo jeszcze gorsze

paliwo-ceny-benzyna-lpg-diesel

E paliwo było reklamowane jako sposób na przedłużenie życia silników spalinowych. Miał być alternatywą dla samochodów elektrycznych. Niestety, ale nie złagodzi ono problemów z zanieczyszczeniem powietrza. 

Nowe testy emisji pokazują jasno. Samochody napędzane paliwem syntetycznym emitują tyle samo trujących tlenków azotu (NOx), co silniki na paliwo kopalne. E-paliwo, które jest chemicznie podobne do benzyny i oleju napędowego jest jednak bardzo kosztowne w produkcji. Przez przemysł paliw kopalnych producentów było reklamowane jako sposób na przedłużenie silników spalinowych przy jednoczesnym spełnieniu celów zerowej emisji. 

Grupa Green Transport & Environment stwierdziła, że testy potwierdzają, że stosowanie e-paliw w samochodach w niewielkim stopniu przyczyni się do złagodzenia problemów z jakością powietrza w naszych miastach. 

Standardowa benzyna E10 lepsza

e-paliwo-test
źródło: T&E

Jak wynika z badań organizacji badawczej IFP Energies Nouvelles, samochód napędzany e-benzyną emituje równie wysoki poziom toksycznych NOx jak standardowa benzyna E10. Oraz znacznie więcej tlenku węgla i amoniaku. Choć emisje czyste są zmniejszone, nadal ponad dwa miliardy cząstek jest emitowanych na każdy kilometr przejechany w pojeździe z e-paliwem. W testach laboratoryjnych porównano emisje samochodu napędzanego benzyną i trzema różnymi mieszankami e-benzyny. 

Paliwo syntetyczne po spaleniu powoduje prawie 3x więcej tlenku węgla w porównaniu z tradycyjną benzyną. Samochód napędzany e-paliwem wyemitował też do dwóch razy więcej amoniaku. Ten może łączyć się z innymi związkami w powietrzu tworząc cząstki PM2,5. 

Julia Poliscanova, T&E: – Żadna ilość rotacji nie może pokonać nauki o spalaniu węglowodorów. Dopóki paliwo będzie spalane w silnikach, toksyczne powietrze będzie utrzymywało się w naszych miastach. Ustawodawcy, którzy pozostawiają luki prawne dotyczące e-paliw w celach emisji, skazują społeczeństwo na kolejne dziesięciolecia możliwego do uniknięcia zanieczyszczenia powietrza. 

Paliwo dla bogatych 

Jak pokazują badania, propozycje branżowe, które pozwolą na wprowadzenie luk prawnych dotyczących e-paliw, podniosą koszty dla kierowców. Z analizy wynika, że prowadzenie samochodu na e-paliwach przez 5 lat będzie kosztować kierowcę o 10 000 euro więcej, niż korzystanie z samochodu elektrycznego. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News