PILNE: Nowa propozycja Unii Europejskiej wymierzona w benzynę i Diesel! Paliwo zniknie szybciej niż myślano?

PILNE: Nowa propozycja Unii Europejskiej wymierzona w benzynę i Diesel! Paliwo zniknie szybciej niż myślano?

Podaj dalej

Parlament Europejski przedstawił nową, bardziej ostrą propozycję przepisów wymierzoną w benzynę i Diesel. Holenderski eurodeputowany Jan Huitema wzywa do opracowania jeszcze bardziej rygorystycznej mapy drogowej dotyczącej emisji CO2 z samochodów. Jego zdaniem plan Fit for 55 nie jest zbyt dobry. 

Diesel i benzyna odejdą szybciej niż myśleliśmy?

diesel stop emisja

Europa przewiduje zatrzymanie sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi i typu Diesel od 2035 roku. Taki scenariusz został zaproponowany przez Komisję w pakiecie Fit for 55. W Parlamencie Europejskim są jednak tacy, którzy proszę o bardziej rygorystyczne kroki pośrednie. 

Jan Huitema to eurodeputowany z ramienia Zielonych. Był on odpowiedzialny za raport, który pokazuje jego punkt widzenia. Na podstawie swojej analizy złożył wniosek do Komisji Ochrony Środowiska Parlamentu Europejskiego, aby zintegrować pakiet reform klimatycznych z jeszcze bardziej rygorystyczną mapą drogową przeciwdziałania CO2. Czy benzyna i Diesel odejdą szybciej, niż wszyscy myśleliśmy?

Według rekonstrukcji różnych międzynarodowych mediów, takich jak Bloomberg, czy Frankfurter Allgemeine Zeitung, Huitema żąda 25% redukcji CO2 z nowych samochodów do 2025 roku. Jednocześnie w 2027 roku poziom ten miałby wzrosnąć do 45%, a w 2030 do 75% (w porównaniu do 1990 roku). 

Ograniczyć emisję CO2

Huitema wspomniał o swojej propozycji serią tweetów, w których wyjaśnia swoje powody. „W Europejskiej Ustawie Klimatycznej zdecydowaliśmy się ograniczyć emisję CO2 o 55%. Emisje z transportu odgrywają ważną rolę, ale wciąż rosną. Mimo, że sektor musi być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.”

„Około jednej piątej emisji CO2 w Europie pochodzi z transportu drogowego. A 70% z samochodów osobowych i dostawczych. Rozwiązaniem nie jest mniej samochodów, a czystszy sposób jazdy. Zamiast zniechęcać do jazdy na przykład europejskim podatkiem od CO2, koncentruję się na innowacjach. W szczególności poprzez stymulowanie rozwoju czystych samochodów” – napisał. 

Dlatego poprzez „zaostrzenie norm CO2 producenci byliby zmuszeni do opracowywania czystszych samochodów, które w konsekwencji staną się tańsze i szybciej dostępne na używanym rynku”. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News