PILNE: Nowa dużo tańsza alternatywa dla LPG! Przejedziesz 100 kilometrów za... 6 złotych

PILNE: Nowa dużo tańsza alternatywa dla LPG! Przejedziesz 100 kilometrów za... 6 złotych

LPG autogaz ceny

Podaj dalej

LPG wciąż jest jednym z najtańszych rozwiązań na polskim rynku, ale nie najtańszym. Jeśli szukasz prawdziwych oszczędności, powinieneś podążyć drogą wyznaczoną przez Nicolę Venturę z zespołu Ecomotori Racing. Przejechali swoim zmodyfikowanym Renault Clio 100 kilometrów za… 6 złotych! 

LPG przy tym to zdzierstwo!

dacia-lpg-2
fot. Dacia

Na pierwszy rzut oka trudno w to uwierzyć, ale LPG przy tym to zwykłe zdzierstwo. Renault Clio E-Tech Hybrid przerobione na gaz ziemny przejechało 56,8 km na zaledwie jednym kilogramie paliwa pochodzącego z biogazu. Popularne w wielu krajach CNG kosztuje około 3,50 zł za kilogram. 

Rekord został ustanowiony przez Renault Clio E-Tech Hybrid przerobione na biometan za pomocą zestawu Ecomotive Solutions Autogas Italia. Wszystko miało miejsce podczas wyścigu Green Endurance Ani Treviso. To włoskie zawody wytrzymałościowe, których celem jest zaprezentowanie technologii przyszłości. 

Głównymi architektami tego rekordu byli Nicola Ventura z zespołu Ecomotori Racing i jego pilotka, Monica Porta. Trasa liczyła około 300 kilometrów i wiodła drogami regionu Treviso. Średnia prędkość z pewnością nie była zbyt wysoka, ponieważ wynosiła od 46 do 48 km/h. Wciąż, rzadko kiedy poruszamy się z większymi prędkościami. 

dacia-lpg-2
fot. Dacia

Hybrydowe Renault przerobione na gaz ziemny – taniej się nie da

Hybrydowe Clio przerobione na gaz ziemny bije na łeb na szyje LPG. Samochód bazuje na Renault Clio E-Tech Hybrid. Pod jego maską pracuje 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Ma również dwa silniki elektryczne, a łączna moc zestawu wynosi 140 koni mechanicznych. 

Samochód w cyklu WLTP spala 4,3 l/100 km. Zestaw do konwersji firmy Autogas Italia to system przystosowany do pracy zarówno na gazie zimnym, jak i biometanie, zawierającym kilka dodatkowych elementów. Składa się m. in. z urządzenia elektronicznego, które współdziała z systemem OBD pojazdu w celu uzyskania prawidłowego „nawęglania”. 

Następnie znajdujemy selektor paliwa na desce rozdzielczej, który informuje, jaka energia jest zużywana. Do tego znajdują się trzy 16-litrowe zbiorniki pod podłogą bagażnika, które mogą pomieścić od 8 do 9 kg gazu. To zapewnia autonomię na poziomie 350 do 450 kilometrów. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News