PILNE: Nie ma zgody na zakaz silników benzynowych i typu Diesel! Jest gotowe rozwiązanie

PILNE: Nie ma zgody na zakaz silników benzynowych i typu Diesel! Jest gotowe rozwiązanie

diesel-rura-wydechowa-filtr-dpf

Podaj dalej

Unia Europejska chce zakazać sprzedaży nowych samochodów z silnikami benzynowymi czy typu Diesel od 2035 roku. Niemiecki minister finansów zapowiedział, że nasi zachodni sąsiedzi nie zastosują się do tych planów. 

Diesel i benzyna zostaną na dłużej?

diesel-rura-wydechowa-dpf-pallad
fot. freepik

Komisja Europejska zakaże sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych z silnikami benzynowymi i typu Diesel. Przez pewien czas wydawało się, że Niemcy pójdą tą drogą. Jeszcze w marcu rząd zgodził się poprzeć projekt wniosku komisji w sprawie zakazu od 2035 roku. 

Jednak przemawiając na konferencji niemieckiego lobby przemysłowego, niemiecki minister finansów Christian Linder powiedział, że „propozycja jest niewłaściwa, a niemiecki rząd nie zgodzi się w tym tygodniu na tę europejską legislację. Niemcy nie będą w stanie zgodzić się na ograniczenia floty z de facto zakazem silników benzynowych czy Diesel – dodał Linder.

Politico informuje, że Linder jest wielkim fanem sportowych samochodów. Wyraził również poparcie dla rozwoju paliw syntetycznych. 

Paliwo syntetyczne to przyszłość

Wydech
Fot. pixabay.com

Minister środowiska partii Zielonych, Steffi Lemke, odrzuciła wypowiedzi Lindera w tej sprawie. Stwierdzła, że rząd federalny powinien trzymać się ustalonego wcześniej kursu i nadal popierać ten zakaz. 

– W sektorze transportu potrzebujemy planowania bezpieczeństwa dla przemysłu samochodowego i zdecydowanych kroków, które mogą zmniejszyć emisje CO2 – powiedziała Lemke. 

Przechodząc do Twittera wkrótce po wygłoszeniu swoich oświadczeń, Linder ponownie poparł paliwa syntetyczne.

Niestety, oczekująca decyzja UE w sprawie limitów flotowych dla samochodów nie jest otwarta na technologię. Jednak paliwa syntetyczne są opcją neutralną dla klimatu i dla silników benzynowych i typu Diesel, które są z nami już od dawna. Musimy je utrzymać dla zachowania naszych miejsc pracy. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News