PILNE: Najtańsze duże kombi w Europie wraca w wielkim stylu! Ma nową nazwę i śmiesznie niską cenę [ZDJĘCIA]

PILNE: Najtańsze duże kombi w Europie wraca w wielkim stylu! Ma nową nazwę i śmiesznie niską cenę [ZDJĘCIA]

duze-kombi-dacia-lada-logan

Podaj dalej

Najtańsze duże kombi wraca na europejski rynek w wielkim stylu, a jego ceny są zaskakująco niskie. Przez chwilę wydawało się, że producent całkowicie pożegna ten samochód, jednak ostatecznie wrócił w swojej pierwotnej i zupełnie nowej formie. Kombi w nowym wyglądzie prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. 

Prawie jak Dacia

duze-kombi-dacia-lada-logan

W ubiegłym roku Dacia Logan MCV pożegnała Europę jako najtańsze duże kombi na kontynencie. Rumuńska marka miała nie wracać do programu produkcyjnego i nie zrobi tego w tej samej formie. Na początku przyszłego roku dostaniemy jednak atrakcyjnie zapowiadający się model Jogger. To jednak trochę inny samochód i choć nie znamy jeszcze jego cen, nie będą one tak atrakcyjne jak w przypadku Logana. 

Tak więc, wydawało się że tanie rumuńskie kombi przejdzie do historii. Ale ono nadal żyje w swojej oryginalnej formie. Jest to więc pierwsze generacja, która tak naprawdę pobiła wszelkie rekordy dla rumuńskiego producenta. 

Samochód miał tutaj rozstaw osi większy o 275 mm w porównaniu do sedana i był większy niż w Skodzie Kodiaq, czy Porsche Cayenne. Nie dziwi więc, że rumuńskie kombi bez problemu zdołało pomieścić pięciu lub siedmiu pasażerów. Przy złożonych siedzeniach jego ładowność to 2350 litrów. 

duze-kombi-dacia-lada-logan

Najtańsze kombi żyje i ma się dobrze

Projekt najtańszego kombi żyje pod nazwą rosyjskiej Łady Largus, która jest niczym innym, jak przemianowanym Loganem. Wielu mogło myśleć, że to też się zakończy, a tymczasem Łada w lutym wypuściła zmodernizowaną wersję po lifcie. Był on kluczowy, bo po raz pierwszy od 2012 roku różniły się detale, a przede wszystkim logotypy marki. 

Kombi ma więc nowe reflektory, zderzak, osłonę chłodnicy i maskę, a nawet błotniki. Wszystko przesycone jest motywem „X”, w którym stylizowane są też Vesta, X-Ray i Grant. 

duze-kombi-dacia-lada-logan

W środku znajdziemy nową deskę rozdzielczą, system informacyjno-rozrywkowy, panele drzwiowe i sadzenia. Większość widocznych elementów pochodzi z Dacii Duster, natomiast niektóre elementy zostały pożyczone z innych Ład. W ten sposób Rosjanie zamontowali najbardziej nowoczesne komponenty, jakie tylko mogła udźwignąć platforma B0. Reszta technologii pozostała dokładnie taka sama – napęd zapewnia silnik 1.6 w dwóch wersjach mocy. 

Cena robi wrażenie

duze-kombi-dacia-lada-logan

Myślicie, że sprzedawanie starego kombi w tak odświeżonej wersji nie robi na nimim wrażenia, ale pamiętajcie ile ten samochód kosztuje. Dziś za wersję pięciomiejscową z klasycznym wyposażeniem i silnikiem 1.6 o mocy 90 KM musimy zapłacić 41 000 zł. Przyspieszenie do setki wyniesie 14 sekund, a prędkość maksymalna 160 km/h, ale przecież nie o to w tym wszystkich chodzi. 

Podstawowe wyposażenie obejmuje po jednej poduszce powietrznej dla kierowcy i pasażera, a z. Wyposażeniem Comfort Light cena podskoczy do 45 000 zł. Otrzymamy tutaj już wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, lusterka, podgrzewane fotele, klimę, system audio, tempomat, czy więcej poduszek powietrznych. 

duze-kombi-dacia-lada-logan

duze-kombi-dacia-lada-logan

Przeczytaj również