PILNE: Mitsubishi kończy produkcję! Legendarna marka ma ciekawy plan "Małe jest piękne"

PILNE: Mitsubishi kończy produkcję! Legendarna marka ma ciekawy plan "Małe jest piękne"

logo mitsubishi

Podaj dalej

Według najnowszych doniesień Mitsubishi zakończy rozwój platform samochodowych na rynek japoński i zacznie oferować lokalnym nabywcom wersje produktów Nissana. Te mają zostać zaprojektowane z myślą o Mitsubishi i pojawią się na rynku w okolicach 2026 roku. 

To koniec Mitsubishi jakie znamy

Mitsubishi Lancer Evo VIII

Według raportu Nikkei Asia posunięcie to ma pomóc Mitsubishi utrzymać limity kosztów rozwoju i strat wynikających z kierowania inwestycji w pojazdy elektryczne. Samochody marki Mitsubishi sprzedawane w Japonii będą zatem oparte na platformach Nissana. Nadal będą miały wnętrza i układy napędowe opracowane przez markę, która zasłynęła z aut wygrywających rajdy WRC. 

Plan, choć nie jest zaskakujący, przewiduje kolejny hit indywidualności Mitsubishi. Jest to jednak strategiczny ruch, bowiem coraz więcej producentów koncentruje się na tego typu współpracy, aby utrzymać rosnące koszty rozwoju pojazdów elektrycznych. 

Mitsubishi wcześniej planowało wstrzymanie wprowadzenia nowych modeli w Europie, próbując zmniejszyć straty o 20 procent. W marcu 2021 roku producent ogłosił jednak, ż nich obecność na europejskich rynkach zostanie utrzymana. Wszystko dzięki dwóm nowym modelom opartym na Renault z 2023 roku. 

mitsubishi-motors-admits-to-cheating-emissions-tests-for-25-years

Renault i Nissan na ratunek

Według raportu, choć Mitsubishi jeszcze w marcu tego roku miało osiem platform, do marca 2026 roku chce ograniczyć je do czterech. W tym dwie przeznaczone dla Azji, a dwie opracowane będą wspólnie z Nissanem. 

Nissan wykupił 34% udziałów w borykającym się Mitsubishi już w 2016 roku, tworząc sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi. Ale od tego czasu grupa walczyła o odwrócenie losów Mitsubishi, które przez ostatnie dwa lata ponosiło ogromne straty finansowe. 

W połowie 2020 roku ogłoszono restrukturyzację na dużą skalę. Nazywana planem „Mały, ale piękny” strategia ma sprawić, że członkowie sojuszu skoncentrują się na swoich najsilniejszych rynkach. Jednocześnie wycofując się z tych, na których osiągają słabe wyniki. Niegdyś popularne modele takie jak Lancer, czy czcigodny SUV Pajero, w ostatnich latach zostały po prostu wycofane. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News