PILNE: Diesel lub benzyna pali więcej niż 4,8 l/100 km? Nowe przepisy nie spodobają się kierowcom

PILNE: Diesel lub benzyna pali więcej niż 4,8 l/100 km? Nowe przepisy nie spodobają się kierowcom

mandat fotoradar punkty karne

Podaj dalej

Na początku tego tygodnia Agencja ds. Bezpieczeństwa ogłosiła, że podwoi grzywny nałożone na producentów, którzy nie spełniają minimalnych standardów tzw. CAFE. Dziś agencja ogłosiła, że w ciągu najbliższych kilka lat standardy te będą dużo bardziej rygorystyczne. Dla kierowców oznacza to jedno – koniec silników benzynowych i typu Diesel jest bliżej, niż mogłoby się wydawać. 

Diesel i benzyna nie mogą być zbyt paliwożerne

paliwo-mandat-za-zbyt-wysokie-spalanie
fot. freepik

Paliwowe standardy dla silników benzynowych i typu Diesel będą stopniowo wzrastać, począwszy od 2024 roku, aż do 2026, kiedy osiągną one 4,8 l/100 kilometrów. 

Agencja zauważa, że nie będzie to stopniowy wzrost. Standard podskoczy o 8 procent dla samochodów osobowych i lekkich ciężarówek w 2024 i 2025 roku. Następnie w 2026 roku benzyna i Diesel otrzymają kolejny „cios” – tym razem o 10 procent. Według agencji, nowe przepisy nie tylko zmniejszą zużycie paliwa w USA, ale także koszty paliwa. 

Na rok modelowy 2027 pojawią się zupełnie nowe standardy, które z pewnością będą wynosić jeszcze mniej, niż 4,8 l/100 km. 

Nowe przepisy zastępują znacznie luźniejsze ograniczenia administracji Trumpa ogłoszone w marcu 2020 roku. Przepisy te wzywały do corocznego 1,5-procentowego obniżania standardów CAFE do 2025 roku. 

dodatek-na-paliwo
fot. freepik

Nowe przepisy oznaczają duże koszty

Nowe normy pojawiają się dwa miesiące po sfinalizowaniu przez US EPA przepisów dotyczących emisji z rur wydechowych, które z kolei wzywają do redukcji na poziomie 28,3% w latach 2023-2026. 

Producenci będą stosować różną technologię, aby osiągnąć ten cel. Nie możemy jednak zapominać, że branża cały czas przesuwa się w kierunku elektryczności. Nie zmienia to, że jesteśmy jeszcze o lata przed całkowicie elektryczną motoryzacją. Wydaje się więc, że w najbliższych latach królować będą hybrydy. 

Nie zmienia to jednak faktu, że samochody – zarówno benzyna jak i Diesel – w nadchodzących latach będą jeszcze droższe. Wszak ktoś musi za tę technologię zapłacić… 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News