PILNE: Dacia zmienia się w Renault! Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ...

PILNE: Dacia zmienia się w Renault! Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ...

renault-dacia-duster-2

Podaj dalej

W ciężkich czasach, gdzie wszystkie samochody drożeją praktycznie z dnia na dzień, Dacia ma coraz mocniejszą pozycję na rynku. Oczywiście, samochody rumuńskiego producenta też nie są już takie tanie, jak jeszcze kilka miesięcy temu, ale wciąż są najbardziej budżetowym rozwiązaniem. Teraz będą sprzedawane jako Renault. 

Renault Dacia Duster

renault-dacia-duster-2
fot. Renault

Renault zamierza rzucić wyzwanie markom oferującym tanie samochody na rynku australijskim. To bardzo trudny teren dla wielu producentów – w ojczyźnie Daniela Ricciardo czy Marka Webbera najlepiej sprzedają się obecnie Toyota, Mazda, Hyundai i Ford. Ale w większości segmentów dominuje Toyota. 

Glen Sealey, dyrektor generalny Renault Australia, powiedział dla drive.com.au: – Widzimy wspaniałą przyszłość dla modeli marki Dacia. 

Zaznaczył też, że wszystkie samochody wyprodukowane jako Dacia otrzymają w Australii znaczek Renault. Chodzi o rozpoznawalność i możliwości zarobienia większej ilości pieniędzy. Poza ojczyzną rumuńskiego producenta, Europą i Wielką Brytanią, Dacia kojarzona jest raczej z dowcipami Jamesa Maya, aniżeli poważnym producentem. Co jest oczywiście mocno krzywdzące. 

3-rzędowy SUV i nowa generacja

renault-dacia-duster-2
fot. Renault

Sealey ujawnił jednak, że obecna Dacia Sandero nie będzie dostępna w Australii nawet ze znaczkiem Renault. – Wszystko musi być produktami nowej generacji. Wszystko zacznie się od zupełnie nowego Dustera. Ten ma pojawić się w 2024 roku i całkiem możliwe, że dołączy do niego także 3-rzędy SUV Bigster. 

Dlaczego jednak Renault zwlekało tak długo, aby wprowadzić samochody Dacii do Australii? Wydaje się, że Francuzi chcieli najpierw sprawdzić, jak samochody radzą sobie w Wielkiej Brytanii. Ale chodziło także o bezpieczeństwo. 

Obecny Duster nie wypada najlepiej w testach bocznego zderzenia, co po wprowadzeniu normy projektowej ADR 85 w Australii mogłoby nie dać pożądanych rezultatów. Po drugie, Renault cały czas podnosi koszty swoich samochodów, takich jak Mégane E-Tech. W porównaniu do poprzedników z tradycyjnym silnikiem spalinowym auta te są koszmarnie drogie, co pozostawia dla Dacii duże pole do popisu na rynku australijskim. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News