PILNE: BMW wykupiło popularną markę motoryzacyjną! Takiej fuzji nikt się nie spodziewał 

PILNE: BMW wykupiło popularną markę motoryzacyjną! Takiej fuzji nikt się nie spodziewał 

bmw-alpina

Podaj dalej

BMW bardzo niespodziewanie wykupiło popularną markę, wcielając ją w swoje struktury. O takim zakupie nie mówiło się w żadnych plotkach, nikt nawet by o tym kilka tygodni temu nie pomyślał. Co ciekawe, o powody tego zakupu trzeba zapytać w Unii Europejskiej. 

BMW wykupiło popularną markę

bmw-alpina

W kręgach BMW nie mówiło się o tego typu zakupie, a do internetu nie trafiały żadne przecieki. Ostatecznie jednak niemiecka firma zdecydowała się na zakup popularnej marki. Jeszcze w zeszłym roku szef Alpiny zaznaczał, że firma działa dobrze i nie ma w planach jej sprzedaży. Wszystko ze względu na jej wielkość. Nie wiemy, co zmieniło się od tamtego czasu, ale teraz jej wielkość podawana jest właśnie za powód kapitulacji. 

BMW niespodziewanie wykupiło całą Alpinę – markę mającą silne korzenie w samochodach BMW. Została założona w 1965 roku przez Burkharda Bovensiepena. Jedną z jego pierwszych prac było opracowanie podwójnego gaźnika do BMW 1500. Monachijskiej marce tak bardzo spodobał się ten element, że certyfikowała go i włączyła do swojej oferty z pełną gwarancją fabryczną. Tak narodziła się współpraca, która trwa do dziś. 

Sukcesy w motorsporcie

BMW logo marki
fot. pixabay

Marzeniem założyciela Alpiny było stworzenie marki rozpoznawalnej jako niezależny producent, a nie tylko firma tuningowa. Ta misja ostatecznie zakończyła się sukcesem w 1983 roku, kiedy firma miała na koncie szereg sukcesów w sportach motorowych. Światową reputację zyskała jednak dzięki doładowanemu silnikowi B7, który został opracowany w latach 70. przez kierowcę Fritza Indrę. 

Alpina zacieśniała współpracę z BMW. W pewnym momencie Alpina miała nawet większą wiedzę na temat silników BMW niż Monachijczycy. Kierownictwo zarządziło zmniejszenie rozmiarów silnika i zastąpieienie brakującej pojemności turbosprężarkami. Dla odmiany, Alpina wykorzystywała w pełni linie montażowe BMW, dzięki czemu jej samochody mogą pochwalić się nawet czymś więcej niż jakością fabryczną. 

Jak buduje się samochody Alpina?

kombi BMW Alpina diesel

Cały proces jest bardzo złożony. Tuner ręcznie buduje silnik, który wysyła do BMW, które z kolei na regularnej linii instaluje go na standardowych podstawach swoich modeli. Następnie samochód jedzie do Buchloe, gdzie zostaje uzupełniony o niestandardowe wnętrze, optymalizację skrzyni biegów, czy innych konkretów. Potem może trafić do klientów, którzy w zeszłym roku ustanowili rekord sprzedaży. Alpina sprzedała 2 000 aut dla klientów z Europy, Japonii, USA i Bliskiego Wschodu. 

To jednak wkrótce się skończy. BMW niespodziewanie ogłosiło dzisiaj, że całkowicie przejmuje Alpinę pod swoje skrzydła. Producent zapowiedział, że fabryka w Buchloe nie będzie obsługiwał dotychczasowych operacji. Będzie ona służyła jedynie do opieki nad już wyprodukowanymi samochodami. Produkcja i sprzedaż akcesoriów i inne „historyczne” kwestie. Pracownicy produkcyjni przyjmą rolę w BMW lub u jego dostawców. 

BMW poinformowało w komunikacie prasowym, że rosnące wymagania regulacyjne komplikują działalność małego producenta samochodów typu Alpina. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News