PILNE: Oto następca Volkswagena Passata! Nie będzie miał ani fajnej nazwy, ani tym bardziej Diesla [ZDJĘCIA]

PILNE: Oto następca Volkswagena Passata! Nie będzie miał ani fajnej nazwy, ani tym bardziej Diesla [ZDJĘCIA]

Podaj dalej

Stało się. To koniec pewnej epoki. Legendarny Volkswagen Passat odchodzi do lamusa, a tak będzie wyglądał jego następca. Nie będzie tu miejsca ani dla fajnej nazwy, która gościła w polskich domach przez ostatnie dziesięciolecia, ani tym bardziej dla silników typu Diesel. Oto Volkswagen ID.5, który ma podbić Europę. 

Diesel? Zapomnijcie o nim

volkswagen-id-passat-diesel

Silniki typu Diesel wydają się być już na dobre w odwrocie, a producenci z Volskwagenem na czele kontynuują elektryczna ofensywę. Po hatchbacku ID.3, crossoverze ID.4, crossoverze coupé ID.5, nadchodzi czas na sedana. To za jego sprawą z rynku zniknie Volkswagen Passat. Koncepcyjny sedan nazywa się… Volkswagen ID Vizzion. 

Volkswagen rozwija go pod kryptonimem Aero-B i chce wprowadzić do sprzedaży w 2023 roku. Inżynierowie VW dążą do tego, aby wersja produkcyjna Vizziona korzystała z akumulatora o pojemności 84 kilowatogodzin i oferowała imponujący zasięg 700 kilometrów. Ponadto, ładowanie o mocy 200 kW pozwoliłoby pojazdowi naładować 230 kilometrów zasięgu w 10 minut. 

volkswagen-id-passat-diesel-3

VW zamierza oferować w elektrycznym sedanie układy napędowe RWD i AWD. Napęd na cztery koła rzekomo pozwalałby rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, natomiast wersja z napędem na tył wydłużyłaby ten czas do 8,5 sekundy. 

ID Vizzion, to nowy Passat

Choć spodziewamy się, że model produkcyjny będzie wyglądał bardzo podobnie do koncepcji Vizzion, zespół kładzie duży nacisk na rzeźbę nadwozia w celu maksymalnej wydajności aerodynamicznej. Należy się więc spodziewać niskiego współczynnika oporu powietrza i minimalnej przedniej powierzchni przekroju poprzecznego. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

volkswagen-id-passat-diesel-3

Koncepcyjny Vizzion zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2018 roku. W tamym czasie Volkswagen wyobrażał sobie, że będzie napędzał go akumulator o pojemności 111 kWh oferujący zasięg 665 kilometrów. Ze względu na oszczędności miejsca, była tam duża kabina z czterema ogromnymi fotelami. 

Według Automotive News Europe, Volkswagen zamierza zastąpić Passata i Arteona w europejskim składzie. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News