Oddał 8-letniego Diesla do naprawy. Musiał zapłacić za akumulator 82 000 zł - więcej niż warte jest auto!

Oddał 8-letniego Diesla do naprawy. Musiał zapłacić za akumulator 82 000 zł - więcej niż warte jest auto!

mercedes-e300-diesel-hybryda-akumulator

Podaj dalej

Technologia hybrydowa pomogła drastycznie obniżyć emisje spalin w ciągu ostatnich 20 lat, ale… Niektórzy kierowcy raczej nie będą mogli powiedzieć o niej wiele dobrego. Głównym bohaterem poniższej historii jest Mercedes E300 z 2014 roku, a jego właściciel musiał musiał zapłacić okropnie dużo za jego naprawę. 

Mercedes w hybrydzie nie jest tani w naprawie

Ranjit Singh z Leicester w Wielkiej Brytanii cztery lata temu zapłacił 150 000 zł za hybrydę E300 z 2014 roku. Co ważne w tej historii, samochód został zakupiony u dealera marki Mercedes. Samochód miał być oszczędny zarówno pod względem spalania, jak i niskich emisji CO2. Model E300 BlueTec Hybrid składa się z 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego o pojemności 2,1 litra o mocy 204 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 27 KM. 

mercedes-e300-diesel-hybryda-akumulator

Samochód z przebiegiem 80 000 km działał bardzo dobrze, zanim pojawił się poważny błąd. Nie jest jasne, jakie dokładnie objawy skłoniły właściciela do zabrania swojego E300 do lokalnego ASO Mercedes. Kiedy to zrobił, dowiedział się, że akumulator hybrydowy padł, zaledwie po 8 latach. 

63-letni właściciel twierdzi, że dealer zaoferował mu zestaw akumulatorów za 83 000 zł, ale cena ta nie obejmowała robocizny. Za godzinę pracy Mercedes miał naliczyć kolejne 1000 zł. Pamiętajmy, że nie mówimy tu o baterii 80 kWh. Jednostka zamontowana w E300 W212 ma ten sam rozmiar co zwykły akumulator samochodowy o mocy 0,8 kWh. 

Właściciel nie wie co robić

– Jestem przerażony tym, co się stało – powiedział Singh, wieloletni właściciel Mercedesa. – Czuję, że mam teraz tylko dwie opcje. Zezłomować 8-letni samochód lub wydać na naprawę więcej, niż jest on warty. Sprawdziliśmy na portalu AutoTrader i wartość samochodu wynosi zaledwie 71 000 zł. 

mercedes-e300-diesel-hybryda-akumulator

Singh powiedział, że był u specjalisty od hybryd, ale ten powiedział mu, że nie da się naprawić auta taniej. Ciężko jest nam w to uwierzyć, bo nawet na brytyjskim eBayu można znaleźć zużyte baterie w cenie około 5000 zł. Na jego miejscu dokładnie tak byśmy zrobili. 

Mercedes nie komentuje

Mercedes UK powiedział dla LeicestershireLive, że nie może wypowiedzieć się w tej sprawie bez posiadania konkretnej wiedzy. Dodał jednak, że jednostka z samochodu objęta jest standardową 3-letnią gwarancją. 

Przeglądając fora Mercedesa widać, że ten problem nie jest odosobnionym przypadkiem. Jest wielu innych właścicieli E300 Hybrid, którzy mają podobne historie do opowiedzenia. Kilka lat temu malezyjski właściciel modelu hybrydowego udostępnił rachunek za naprawę na… 115 000 zł. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News