Nowiuteńki Diesel zaklekotał po raz pierwszy! Ma 309 KM, 700 Nm momentu i dużą pojemność. Jest tylko jeden problem [WIDEO]

Nowiuteńki Diesel zaklekotał po raz pierwszy! Ma 309 KM, 700 Nm momentu i dużą pojemność. Jest tylko jeden problem [WIDEO]

toyota-land-cruiser-diesel

Podaj dalej

Najnowszy Diesel, który ma oczarować nawet konkurencję, został po raz pierwszy zaprezentowany w akcji. Musicie przyznać, że nowy silnik wysokoprężny, który ma trafić do sprzedaży nie tylko w Azji, czy Europie, ale też w Stanach Zjednoczonych, to dzisiaj rzadkość. Mimo świetnych parametrów i dużej pojemności skokowej, jego dźwięk mocno rozczarowuje. 

Ale jak to, Diesel w 2021 roku?

toyota-land-cruiser-diesel

Nie musisz kochać silników typu Diesel. Jednak jeśli choć raz w życiu miałeś okazję jeździć przyzwoitym, nowoczesnym Dieslem, trudno odmówić mu uroku. W szczególności jednostki o większej liczbie cylindrów mogą być zaskakująco delikatne i dosyć ciche. A przy tym oferują intensywną moc, przy dość dużych obrotach. 

Jak wiadomo, silniki typu Diesel pracują przy niższych obrotach, dzięki czemu mają wyższą sprawność cieplną. Zużycie paliwa może być zatem zaskakująco niskie jak na wielkość, wagę samochodu lub też jego dynamikę. 

Diesel od lat boryka się jednak z problemami w postaci emisji. Nowoczesne jednostki z filtrami cząstek stałych i systemem AdBlue generują jednak minimalną ilość zanieczyszczeń, a ich wydajność wciąż jest zaskakująco dobra. Niestety, ale od czasu skandalu Dieselgate z udziałem Volkwagena silniki wysokoprężne wydają się być skazane na przedwczesną śmierć. 

toyota-land-cruiser-diesel

Jest jeden problem

Podczas gdy większość producentów kombinuje jak odejść od Diesli, są wyjątki. BMW zamierza dalej je rozwijać, podobnie Toyota, która właśnie opracowała zupełnie nowy szcześciocylindrowy silnik. To, co do pewnego czasu było tylko plotką i marzeniem fanów Diesla, stało się rzeczywistością. Co ciekawe, jednostka ma nawet trafić na amerykański rynek. 

Silnik ma 3,3 litra pojemności, sześć cylindrów, podwójną turbosprężarkę i oznaczenie wewnętrzne F33A-FTV. Generuje 309 KM i 700 Nm i zastępuje poprzednią jednostkę Toyoty 4.5 V8. Mimo mniejszych rozmiarów, jest bardziej dynamiczny i z pewnością będzie palił jeszcze mniej. 

Na blogu Kurdistan Automotive pojawił się filmik z pierwszego odpalenia samochodu. Choć film często może przekłamywać, zwłaszcza gdy jest się blisko samochodu, to jednak dźwięk silnika jest rozczarowujący. Możemy się spodziewać, że w środku będzie to miało znacznie lepszy efekt. Nie jest to jednak „dźwięk premium”, którego oczekiwalibyśmy od luksusowego Land Cruisera. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News