Nowa dopłata do samochodów benzynowych i typu Diesel! Kierowcy dostaną nawet 19 tys. zł na zakup

Nowa dopłata do samochodów benzynowych i typu Diesel! Kierowcy dostaną nawet 19 tys. zł na zakup

nowa-doplata-na-benzyne-i-diesel-2

Podaj dalej

Unia Europejska dziś podjęła decyzję o zakazie sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi i typu Diesel. Eurodeputowani zatwierdzi propozycję doprowadzenia do końca silników spalinowych w Europie od 2035 roku. Bruksela domaga się zerowej emisji spalin, którą ich zdaniem można osiągnąć tylko w jeden sposób. Ale nie wszędzie sytuacja jest taka sama. 

Dopłata na Diesel? To możliwe

nowa-doplata-na-benzyne-i-diesel-2
fot. Haval

Unia Europejska od lat rzuca kłody pod nogi (tfu – koła) silników spalinowych. Chiny objęły jednak zupełnie inną strategię. Choć w państwie środka dotuje się również samochody elektryczne, tamtejszy rząd postanowił wesprzeć także sprzedaż aut z silnikami benzynowymi lub typu Diesel. Wszystko po to, aby ożywić rynek. 

Europa stawia wszystko na jedną kartę i całkowicie zakazuje benzyny i silników typu Diesel. To nigdy nie może być dobre. Wystarczy zdać sobie sprawę, że osłabi to wszelkie dalsze innowacje. Europa w ten sposób przejdzie do gospodarki pośrednio planowanej, która wielu z nas nie kojarzy się zbyt dobrze. 

Ponadto, dotychczasowy filar gospodarczy stanie się bardzo wrażliwy, nie każdy przecież będzie miał samochód elektryczne. Chiny w przeciwieństwie do nas, nie forsują elektromobilności spontanicznie i na hurra.

nowa-doplata-na-benzyne-i-diesel-2
Tak dziś wyglądają chińskie samochody. Tragedii nie ma // fot. Haval

Rozruszać gospodarkę

Tamtejsza inicjatywa rządowa przewiduje, że samochody zelektryfikowane będą stanowić 40% całej sprzedaży w 2030 roku. 2/3 będą stanowiły auta czysto bateryjne, a 1/3 hybrydy. Nadal wiodącą rolę będą odgrywać jednak samochody spalinowe. I właśnie dlatego lokalni producenci wciąż decydują się na benzynę i Diesel. 

Rząd chiński robi wszystko, aby za pomocą przemysłu motoryzacyjnego kontrolować świat. Ostatnio zaczął dotować zakup aut spalinowych, ponieważ rejestracje gwałtownie spadły. Klienci mogą spodziewać się obniżki podatku do 10% dla samochodów o wartości maksymalnej 190 000 zł. 

nowa-doplata-na-benzyne-i-diesel-2
fot. Haval

Z innych warunków, auto nie może mieć silnika o pojemności większej niż 2 litry. To oznacza jednak, że w granicach dotacji mieści się 90% oferowanych tam aut. Odrodzenie zainteresowania jest więc praktycznie pewne, co dotyczy również elektryków. Na nie wciąż obowiązują wcześniejsze zachęty. 

Tak więc – choć sprzedaż nowych samochodów w Chinach spadła o 3,6% rok do roku, liczba rejestracji na koniec roku ma wzrosnąć o 8%.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News