Nowe testy Euro NCAP: Szokujące ZERO gwiazdek dla nowego Renault. Dacia niewiele "lepsza" ... [WIDEO]

Nowe testy Euro NCAP: Szokujące ZERO gwiazdek dla nowego Renault. Dacia niewiele "lepsza" ... [WIDEO]

dacia-renault-euro-ncap-1

Podaj dalej

Najnowszy samochód francuskiego producenta – Renault Zoe – otrzymało szokujące zero gwiazdek w testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP. To dopiero trzeci samochód w historii, który otrzymał zerową ocenę, znajdując się w towarzystwie Fiata Panda i Punto. Nowa Dacia nie okazała się być wcale dużo lepsza. 

Renault i Dacia blado w nowych testach

renault-zoe Niemcy samochody elektryczne diesel

Słabo wypadające Renault Zoe uzyskało szczególnie słabe wyniki w teście za słupki boczne. Euro NCAP określa ten test jako surowy, ale taki, który odtwarza rzeczywiste kolizje z drzewami lub słupami telegraficznymi. W teście Renault Zoe głowa kierowcy uderzyła bezpośrednio w słupek, powodując potencjalne obrażenia i zagrożenie życia. 

Co zaskakujące, wynik wydaj się być tak słaby, ponieważ Renault usunęło funkcje bezpieczeństwa pierwotnie montowane w Zoe. Wersja tego modelu przed faceliftingiem została po raz pierwszy przetestowana przez Euro NCAP w 2013 roku, kiedy uzyskała znakomitą ocenę 5 gwiazdek. 

Jednak usunięcie takich funkcji, jak boczne poduszki powietrzne, w połączeniu z podnoszeniem co dwa lata wymagań testowych Euro NCAP, pozostawiło Renault Zoe w tyle. 

Najgorszy wynik od 11 lat 

– Wynik dla dorosłego pasażera wynoszący 43% dla Zoe jest najniższy od 11 lat – powiedział dyrektor i członek zarządu Euro NCAP, Matthew Avery. – Szkoda, że Renault zagraża rodowodowi bezpieczeństwa budowanemu od początku rankingu. 

Renault było pierwszym producentem samochodów, który w 2001 roku zdobył pięć gwiazdek w Euro NCAP za Lagunę II. Jak na ironię, wówczas francuski producent zamontował boczne poduszki powietrzne, których obecnie brakuje w Zoe. 

Dacia Spring

Zoe jest również pozbawiony aktywnych technologii bezpieczeństwa, takich jak ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu i autonomiczne hamowanie awaryjne. To daje fatalną ocenę 14% w kategorii Safety Assist. Te cechy są montowane w Renault Clio, które otrzymało 5 gwiazdek w Euro NCAP. Co więcej, model ten kosztuje o 10 000 funtów mniej, niż elektryczne Zoe. 

Biedna i słaba Dacia 

Dla grupy Renault był to podwójny cios. Siostrzana marka Dacia uzyskała zaledwie jedną gwiazdkę za swój nowy budżetowy elektryczny samochód Spring. W teście Adult Occupant Protection osiągnął wynik poniżej 49% za sprawą „słabej ochrony w kilku obszarach, co może skutkować obrażeniami zagrażającymi życiu.”

Jak na ironię, dzieje się tak pomimo faktu, że Dacia Spring… ma pełną boczną poduszkę powietrzną, której nie ma w Zoe. W Springu brakuj też technologii wspomagania bezpieczeństwa, a firma argumentuje tym, że klienci jej nie chcą. 

Euro NCAP nie zgadza się: – Przeoczono szansę na wykładniczą poprawę bezpieczeństwa – nie tylko dla kierowców samochodu Dacia Spring, ale także dla innych użytkowników dróg. 

Renault Zoe – crash test Euro NCAP 2021

Dacia Spring – crash test Euro NCAP 2021

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News