Milion samochodów z silnikami benzynowymi i typu Diesel wycofanych z ruchu! Nie mogą poruszać się po drogach

Milion samochodów z silnikami benzynowymi i typu Diesel wycofanych z ruchu! Nie mogą poruszać się po drogach

diesel homologacja VW

Podaj dalej

Prawie milion samochodów z silnikami benzynowymi i typu Diesel zostanie wycofanych z ruchu w związku z naciskiem organów regulacyjnych. Samochody te nie nadają się do dalszej jazdy ze względów bezpieczeństwa. Kierowcy zostaną powiadomieni o całej akcji, jednak już dziś proszeni są o nie uruchamianie swoich samochodów. O co chodzi? Wyjaśniamy. 

Milion aut typu SUV wycofanych z ruchu

prędkość mandat kara holowanie teren zabudowany przepisy
fot. freepik

W piątek dowiedzieliśmy się o wycofaniu prawie 1 miliona samochodów typu SUV z silnikami benzynowymi i typu Diesel. Wszystko za sprawą wadliwych napełniaczy poduszek powietrznych, które mogą eksplodować nawet podczas uruchamiania silnika. 

Firma General Motors poinformowała o wycofaniu łącznie 994 763 pojazdów Buick Enclave, Chevrolet Traverse i GMC Acadia. Wycofanie dotyczy pojazdów wyprodukowanych w latach 2014-2017 z elementami poduszek powietrznych wyprodukowanych przez ARC Automotive. Kierowcy, których dotyczy cała akcja, będą mogli bezpłatnie wymienić moduł poduszki powietrznej. Narazie jednak proszeni są o nie uruchamianie swoich samochodów z silnikami benzynowymi lub typu Diesel. 

National Highway Traffic Safety Administration wzywa producenta poduszek powietrznych, firmę ARC z siedzibą w Knoxville, do wycofania aż 67 milionów urządzeń wyprodukowanych przed 2018 rokiem. Wszystkie mają duże ryzyko eksplozji. 

Odpalenie silnika benzynowego lub typu Diesel jest niebezpieczne

podatek kilometry samochód spalinowy elektryczny benzyna diesel ekologia CO2
pixabay

Między 2009 rokiem a marcem tego roku doszło do co najmniej dziewięciu incydentów związanych z poduszkami powietrznymi. Dwa z nich skończyły się zgonami, a wiele poważnymi obrażeniami. Informuje o tym agencja NHTSA w specjalnym liście do ARC opublikowanym w piątek. Według agencji dwie osoby które zginęły w skutek wybuchu poduszki były kierowcami pojazdów. 

Po trwającym aż 8 lat dochodzeniu NHTSA, agencja doszła do wstępnych wniosków. Ich zdaniem wadliwe są napełniacze poduszek powietrznych, z tego powodu wzywa ARC do ich całkowitego wycofania. 

– Napełniacze poduszek powietrznych, które wyrzucają metalowe fragmenty na pasażerów pojazdu, zamiast prawidłowo napełniać poduszkę powietrzną, stwarzają nieuzasadnione ryzyko śmierci i obrażeń – czytamy w uzasadnieniu NHTSA. Agencja zaznacza też, że poduszki powietrzne, jeśli działają prawidłowo, mają ratować życie. 

Według NHTSA co najmniej 12 producentów samochodów używało komponentów ARC w swoich poduszkach powietrznych, a według Associated Press wycofanie może dotyczyć prawie jednej czwartej pojazdów obecnie poruszających się po drogach w USA. Jednak ARC odrzuca żądania organów regulacyjnych. W liście z 11 maja firma zaprzeczyła, że jej produkty są wadliwe i stwierdziła, że wszelkie problemy z poduszkami powietrznymi „wynikały z przypadkowych„ jednorazowych ”nieprawidłowości produkcyjnych, które zostały odpowiednio rozwiązane” z indywidualnymi wycofaniami.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News