Miesięczna opłata dla kierowców wzrosła o ponad 300 złotych. A będzie jeszcze więcej

Miesięczna opłata dla kierowców wzrosła o ponad 300 złotych. A będzie jeszcze więcej

prędkość mandat kara holowanie teren zabudowany przepisy

Podaj dalej

Średnia miesięczna opłata dla kierowców osiągnęła nowy rekordowy poziom. W zaledwie rok wzrosła o ponad 300 złotych, a to jeszcze nie wszystko. Nowe dane pokazują, że finansowanie nowego pojazdu zaczyna być poza zasięgiem co raz większej liczby kierowców. 

Ta opłata wzrosła o ponad 300 zł

kary kierowców brak oc kara opłata płaca minimalna 2023
Pixabay/Gosia K.

Dane zebrane przez firmę Edmunds ujawniły, że średnia miesięczna opłata za nowy pojazd wyniosła w Stanach Zjednoczonych wyniosła 3080 zł. To ogromny wzrost w stosunku do tego samego okresu w 2022 roku, kiedy ta opłata wynosiła ponad 300 zł mniej. 

Wzrosły także średnie roczne stopy oprocentowania. W pierwszym kwartale wyniosła ona 7% w porównaniu do 4,4%. Jest to najwyższy poziom odnotowany przez firmę Edmunds od pierwszego kwartału 2008 r. pojazd z miesięcznymi płatnościami przekraczającymi 1000 USD niż kiedykolwiek wcześniej. Rzeczywiście, 18,6% kupujących finansujących pojazd płaci ponad 1000 USD miesięcznie.

Edmunds zauważa również, że średnia zaliczka na nowy pojazd wzrosła do rekordowego poziomu 6959 USD w pierwszym kwartale 2023 r. w porównaniu z 6083 USD w pierwszym kwartale 2022 r.

Co raz dłuższy okres kredytowania

diesel-osiedle-opłata
fot. freepik

– Ponieważ poziom zapasów poprawia się, stopy procentowe znajdują się obecnie na szczycie listy największych przeszkód, z jakimi producenci samochodów będą musieli się zmierzyć w 2023 r., – zauważyła Jessica Caldwell, dyrektor wykonawczy Edmunds.

– Ale z dużymi wyzwaniami wiążą się wielkie możliwości: ponieważ stopy procentowe są na pierwszym miejscu w umysłach konsumentów, każdy producent samochodów lub dealer, który może reklamować zachęty związane konkretnie ze stopami procentowymi, prawdopodobnie zyska więcej uwagi. Może to być potężne narzędzie marketingowe, które umożliwiłoby sprzedawcom wykorzystanie znacznego, stłumionego popytu, który narastał w ciągu ostatnich kilku lat, i przekształcenie tego popytu w rzeczywistą sprzedaż – kontynuuje.

Analiza wykazała również, że w I kwartale 2023 r. więcej kupujących samochody (dokładnie 12,3%) jest zmuszanych do 36- i 48-miesięcznych pożyczek. Jest to najwyższy wynik od IV kwartału 2009 r., ponieważ większość konsumentów maksymalnie wydłuża okresy kredytowania, aby zwiększyć przystępność cenową.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News