Mercedes porzuca potężne V8 w modelu AMG C63. Niemcy wolą silnik z... odkurzacza

Mercedes porzuca potężne V8 w modelu AMG C63. Niemcy wolą silnik z... odkurzacza

Podaj dalej

Producenci samochodów jak jeden mąż robią co mogą, aby spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Unia Europejska nie chce dużych silników spalinowych, a kolejną „ofiarą” takiej polityki jest Mercedes C63 AMG. Dla nikogo nie powinno być to zaskoczeniem, choć silnik, który zastąpi potężne V8, może dziwić. 

Mercedes, czemu?

mercedes-c63-amg-silnik-v8-2

W dzisiejszych czasach nikogo nie szokują już informacje o zastąpieniu potężnych jednostek małymi silniczkami z turbodoładowaniem. Strategia downsizngu, która miała odchodzić do lamusa, wraca jednak jak bumerang. Mercedes jest kolejnym producentem, który żegna ogromne silniki w swoich sportowych samochodach. 

Niemiecka marka oficjalnie potwierdziła, że następny model Mercedes AMG C63 nie będzie miał 4-litrowego silnika V8. Zamiast fantastycznej, bulgocącej złem jednostki, znajdziemy pod maską… 2-litrową, czterocylindrową jednostkę. Internauci zwracają uwagę, że taki silnik nadaje się może do odkurzacza, ale na pewno nie sportowego modelu Mercedesa. 

Tym samym wściekły sedan straci połowę cylindrów. Choć z pewnością taka informacja zirytuje fanów, Mercedes twierdzi, że nowy model będzie oferował doskonałą wydajność. 

mercedes-c63-amg-silnik-v8-2

Ta moc robi wrażenie

W rzeczy samej, czterocylindrowy silnik o pojemności 2 litrów jest dobrze znany. Generuje moc 421 KM i dziś możemy znaleźć go m. in. pod maską AMG A45 S. Oczywiście, przeszczepowi serca będzie towarzyszyć hybrydyzacja, która pozwoli drastycznie zwiększyć moc. Silnik w C63 AMG powinien bez problemu osiągnąć moc w okolicach 500 koni mechanicznych. 

KIEROWCO! CHCESZ TANKOWAĆ TANIEJ? TO MOŻLIWE – SPRAWDŹ!

Skoro moc będzie zbliżona do obecnego 4-litrowego V8, dodatkowy kopniak mocy elektrycznej powinien zaoferować bardziej nerwowe przyspieszenie i natychmiastową reakcję silnika. W ten sposób moment obrotowy silnika wzrośnie do około 750 Nm, co jest świetnym wynikiem jak na czterocylindrowy silnik.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News