Kierowcy posiadający taką benzynę lub Diesel będą mieli duży problem, aby wykupić dla niej obowiązkowe ubezpieczenie. Ubezpieczyciele w konkretnych regionach mają już dość i odmawiają ubezpieczenia wielu pojazdów sprzedawanych przez koreańskie marki. Wszystko przez ogromną łatwość, z jaką można je… ukraść. Tak naprawdę wystarczy kabel USB, dzięki któremu złodziej może odpalić samochód w kilka sekund.
Taka benzyna lub Diesel nie otrzyma OC
Samochody marki Hyundai i Kia z fizycznym kluczykiem zapłonu są łakomym kąskiem dla złodziei. To bardzo kosztowny problem dla policji w wielu amerykańskich miastach, takich jak Columbus, Ohio, czy Denver. Ubezpieczyciele w tych regionach mają już dość i odmawiają ubezpieczenia sprzedawanych przez dwie koreańskie marki samochodów.
W oświadczeniu firma Progressive potwierdziła, że nie wydaje już nowych polis ubezpieczeniowych dla „niektórych” pojazdów marki Hyundai i Kia w konkretnych miastach. – Ze względu na ryzyko kradzieży, jakie stwarzają niektóre pojazdy Hyundai i Kia, w wielu przypadkach utrudnia to ubezpieczenie tych pojazdów. Dlatego w niektórych obszarach kraju dostosowaliśmy nasze kryteria akceptacji nowych klientów (bez zmian dla obecnych). Będziemy nadal monitorować ten problem i mamy nadzieję, że będziemy mogli zmienić naszą decyzję, gdy ryzyko kradzieży się zmniejszy.
Serwisy informacyjne w St. Louis w stanie Missouri i Denver w Kolorado potwierdzają, że wielu właścicielom samochodów tych marek z silnikami benzynowymi lub typu Diesel niedawno odmówiono dostępu do ubezpieczenia. I to nawet jeśli ich pojazdy nie mają fizycznych kluczyków do stacyjki. Dwóch pracowników portalu The Drive próbowało uzyskać wycenę nowej Kia Soul i usłyszeli odmowę.
A nawet jeśli, jest dużo drożej
Nawet jeśli któraś z firm zaakceptuje ubezpieczenie, kierowcy mogą spodziewać się znacznie wyższych stawek w wymienionych wyżej obszarach.
Pojazdy obu koreańskich marek stanowią oszałamiający odsetek kradzieży pojazdów w USA. W Columbus, Ohio, 38% wszystkich skradzionych pojazdów to Kia lub Hyundai. W Los Angeles to 20%. Policja wydała nawet ostrzeżenie nakazujące właścicielom zainstalowanie specjalnych środków utrudniających kradzież. Jeden dealer w St. Louis oferuje nawet własny immobilizer Bluetooth do samochodów, a kilka miast w całym kraju rozważa pozwanie producentów samochodów w celu rozwiązania problemu.