PILNE: LPG nie jest już najtańszym paliwem. Ta technologia obniża spalanie benzyny do zaledwie 2 l/100 km!

PILNE: LPG nie jest już najtańszym paliwem. Ta technologia obniża spalanie benzyny do zaledwie 2 l/100 km!

lpg-juz-nie-jest-najtansze-paliwo-obniza-technologia

Podaj dalej

Wielu kierowców wciąż twierdzi, że LPG jest najtańszym sposobem na podróżowanie. Choć owszem, to paliwo jest tańsze niż benzyna czy Diesel, to nowoczesne technologie są dużo lepsze od tradycyjnego autogazu. Najlepszym tego potwierdzeniem jest ten nowy, duży SUV, którego spalanie wynosi mniej niż 2 l/100 km. 

LPG wcale nie jest najtańsze

LPG autogaz ceny
fot. freepik.pl

Po dwóch latach oczekiwania Jeep pokazał swój pierwszy hybrydowy samochód na brazylijski rynek. Jeem Compass 4xe pojawi się w Ameryce Południowej w pierwszej połowie tego roku. Hybrydowa wersja plug-in SUV-a, który będzie importowany z Włoch, to prawdziwy król oszczędności. 

Nie LPG, nie benzyna, nie Diesel – tylko hybryda. Samochód po raz pierwszy zobaczyliśmy na Consumer Electronic Show (CES 2020). SUV ma pod maską silnik 1.3 turbo, współpracujący z elektryczną jednostką umieszczoną na tylnej osi. Nazwa 4xe nawiązuje do napędu na cztery koła i wykorzystania energii elektrycznej. W Europie samochód  jest dostępny w dwóch wersjach – 190 KM lub 240 KM, przy czym 60 KM zawsze pochodzi z silnika elektrycznego. 

Drogie paliwo? Można jeździć „o kropelce”

lpg-juz-nie-jest-najtansze-paliwo-obniza-technologia
fot. Jeep

Niezależnie od wybranej wersji SUV wykorzystuje akumulator o pojemności 11,4 kWh. To daje mu zasięg 50 kilometrów w trybie czysto elektrycznym. Według testów przeprowadzonych w Europie samochód nie powinien palić więcej niż 2 l/100 kilometrów. Oficjalne dane mówią o 52,6 kilometra na jednym litrze. 

Najwyższa wersja – Jeep Compass S 4xe będzie wyposażona we wszystkie dostępne gadżety. Wchodzi w to m. in. cyfrowy zestaw wskaźników, panoramiczny szyberdach, 6 poduszek powietrznych, kamera 360, czy adaptacyjny tempomat. 

Jeśli zaś chodzi o oszczędność – nawet przy obecnych różnicach w cenach paliw i najtańszym LPG, nie jest ono nawet w połowie tak bliskie ekonomii zapewnianej przez hybrydę plug-in. Oprócz spalania na poziomie 2 l/100 kilometrów, pamiętajmy jeszcze, że 50 kilometrów dziennie możemy pokonywać całkowicie na elektryczności. Więc rachunki za paliwo będą jeszcze niższe. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News