Kierowco, masz samochód na LPG? Mamy świetne informacje, będzie DUŻO, DUŻO taniej!

Kierowco, masz samochód na LPG? Mamy świetne informacje, będzie DUŻO, DUŻO taniej!

Diesel LPG

Podaj dalej

Od początku 2021 roku w życie wchodzą dodatkowe opłaty za benzynę i paliwo typu Diesel, a na wszystkim skorzystają najbardziej kierowcy samochodów wyposażonych w instalację LPG. Taka sytuacja ma już miejsce w Niemczech i wszystko wskazuje na to, że nasi zachodni sąsiedzi będą wyznaczać w tym aspekcie trendy na całą Europę. 

Autogaz jeszcze tańszy

Podatek, dopłata CO2 od benzyny i paliwa typu Diesel, obliczany jest na podstawie wyprodukowanego dwutlenku węgla. Za każdą tonę kierowcy muszą zapłacić w Niemczech 25 euro dodatkowego podatku. 

Według obliczeń ADAC jest to około 7-8 centów za litr benzyny i paliwa typu Diesel. Natomiast dopłaty CO2 nie obejmują biogazu. Taką decyzję objął rząd federalny, zgodnie z ogłoszeniem stowarzyszenia konsumentów. Czy to oznacza, że Niemcy masowo przesiądą się na LPG?

Biogaz można wytwarzać z surowców odnawialnych i zielonej energii elektrycznej. Według klubu CNG emisję CO2 można w ten sposób zmniejszyć nawet o 90% w porównaniu do benzyny i oleju napędowego. Według stowarzyszenia Bio-CNG, biogaz pozostanie całkowicie nieopodatkowany, jeśli tylko do jego produkcji wykorzystane zostaną materiały resztkowe i odpadowe. 

Diesel i benzyna do góry

Od początku roku ceny CO2 są pobierane od paliw kopalnych w Niemczech. Podatek obejmuje olej opałowy, gaz ziemny, benzynę i paliwo typu Diesel. Oznacza to, że nie wszystkie instalacje gazowe wolne są od podatku – tylko te, działające z biogazem. Obecnie podatek wynosi 25 euro za tonę CO2. 

Będzie on jednak wzrastał, a już w 2025 roku ma wynieść 55 euro za tonę. Zwykle opłata doliczana jest po prostu do pełnego baku zatankowanego przez kierowców. Oznacza to wzrost cen dla tych korzystających z benzyny i paliwa typu Diesel. Tym samym rząd federalny chce osiągnąć niższą emisję CO2. 

Podczas spalania gazu ziemnego uwalniane jest mniej CO2 niż w przypadku benzyny i paliwa typu Diesel. Emisje CO2 mają wynosić mniej więcej 1/4 przy tej samej ilości energii. 

Według CNG Club organiczny gaz CNG stanowi ponad 50% całkowitej sprzedaży. Ponad połowa stacji CNG w Niemczech oferuje bio-CNG i liczba ta rośnie. Jednakże, przy zaledwie 0,5% udziału w rynku nowych samochodów, liczba ta jest niewielka. Może wynikać to z faktu, że tylko Grupa VW oferuje samochody na CNG, w tym Skodę Octavię, Volkswagena Golfa, czy Audi A4 i A5.

KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News