Kierowco - masz benzynę lub Diesel? Ten popularny "zimowy" trik zabija twój silnik. Nigdy tego nie rób

Kierowco - masz benzynę lub Diesel? Ten popularny "zimowy" trik zabija twój silnik. Nigdy tego nie rób

szyba2

Podaj dalej

W mroźne zimowe poranki wielu kierowców odpala swoją benzynę lub Diesel, zostawiając je na 10, 20 a może nawet 30 minut. Myślą, że zmniejszą zużycie swojego silnika, pozwalając swoim samochodom delikatnie się nagrzewać. Niestety, ale ta technika nie dość, że nie działa, to jeszcze może doprowadzić do poważnej awarii. Nie mówiąc już o wysokim mandacie. 

Masz benzynę lub Diesel? Nigdy tego nie rób

skoda-fabia-diesel-jaki-diesel-benzyna

Na kanale Engineering Explained pojawił się film, wyjaśniający dlaczego rozgrzewanie silnika benzynowego lub typu Diesel to zły pomysł. Powszechna opinia brzmi, że należy zostawić silnik na biegu jałowym, aż osiągnie temperaturę roboczą. To jednak opinie z czasów gaźników, które potrzebowały kilku minut aby zacząć płynnie pracować.

W przypadku silników z wtryskiem paliwa, komputer silnika może idealnie dostosować się do pracy nawet przy ujemnych temperaturach. Jak wyjaśnia Jason z kanału YouTube, praca silnika benzynowego czy typu Diesel na biegu jałowym nie generuje tak naprawdę dużo ciepła. Co innego jazda. 

YouTuber omawia szczegóły tego, co dzieje się w zimnym silniki i wskazuje na ukryte szkody wynikające z pozostawienia samochodu na biegu jałowym przez długi czas w zimny dzień. Największym problemem może być rozcieńczanie oleju silnikowego. 

Jak zatem należy się zachować?

Mogłoby się wydawać, że powolne rozgrzewanie samochodu zmniejszy jego zużycie. Jednak cały ten czas na biegu jałowym prowadzi do przesiąkania surowej benzyny do oleju silnikowego. To z kolei zaburza jego właściwości smarne, zwiększając zużycie samochodu. 

Co zatem powinieneś zrobić? Uruchom silnik, upewnij się że wszystkie szyby są wolne od śniegu i lodu i po prostu jedź! Silnik nagrzeje się szybciej, dzięki czemu przyjemne ciepło z otworów wentylacyjnych pojawi się również dużo szybciej. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News