Przejechali TIR-em 1099 km na jednym ładowaniu i twierdzą, że jest jak Diesel. To "bicie rekordu" to jakaś kpina! [WIDEO]

Przejechali TIR-em 1099 km na jednym ładowaniu i twierdzą, że jest jak Diesel. To "bicie rekordu" to jakaś kpina! [WIDEO]

elektryczny-tir-diesel

Podaj dalej

Szwajcarski oddział DPD, Continental i Futuricum ogłosiły w zeszłym tygodniu, że pobili Światowy Rekord Guinnessa na najdłuższy dystans pokonany elektrycznym samochodem ciężarowym typu TIR. Ciągnik siodłowy zmodyfikowany przez Volvo przejechał 1099 kilometrów. 

Elektryczny TIR tak dobry jak Diesel?

elektryczny-tir-diesel

TIR pokonał dystans na torze testowym Continental o długości 2,8 kilometra w pobliżu Hanoweru w Niemczech. Zespół korzystał z dwóch kierowców, którzy jeździli po 4,5 godziny. Przejechali 393 okrążenia owalu ze średnią prędkością 50 km/h w 23 godziny. 

– Zdecydowaliśmy się zainwestować w mobilność elektryczną na wczesnym etapie – powiedział Marc Frank, dyrektor ds. strategii i innowacji w firmie DPD Switzerland, która obsługuje pojazd. – TIR Futuricom od około sześciu miesięcy podróżuje między magazynem Mohlin koło Bazylei a centrum dystrybucyjnym w Zurychu. 

19-tonowy TIR ma moc 680 KM i pojemność akumulatora 680 kWh. To najwięcej ze wszystkich podobnych pojazdów w Europie. TIR wykorzystuje również wysokowydajne opony Continental o niskich oporach toczenia. 

Unia Europejska idzie po swoje

Wielu producentów ciężarówek i nowe firmy starają się przestawić branżę na energię elektryczną. W 2017 roku ciężkie ciężarówki i autobusy odpowiadały za około 19% wszystkich emisji gazów cieplarnianych w sektorze transportowym UE. To czyni go zatem celem dla tych, którzy chcą zmierzyć się z kryzysem klimatycznym. 

Musicie jednak przyznać, że warunki tego testu są mocno… kontrowersyjne. Jadąc z prędkością średnią 50 km/h tak naprawdę niczego nie dowodzi, przecież nikt tak nie korzysta z samochodów ciężarowych. 

Mimo to, Volvo i Mercedes wprowadzają na rynek kolejne własne ciężarówki elektryczne. Trwa wyścig, aby udowodnić, że pojazdy elektryczne mogą robić wszystko to, co obecnie robią napędzane silnikami typu Diesel. 

Ten rekord, jak twierdzą partnerzy, którzy go pobili, dowodzi, że zrównoważony transport samochodowy jest możliwy. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News