Diesel jako generator prądu - 1 kWh wychodzi jak za darmo. Tej zimy to będzie hit, oszczędzisz fortunę!

Diesel jako generator prądu - 1 kWh wychodzi jak za darmo. Tej zimy to będzie hit, oszczędzisz fortunę!

Po weekendzie diesel strasznie drogi

Podaj dalej

Z najnowszej prognozy wynika, że ceny energii elektrycznej osiągną tej zimy rekordowy poziom. Kierowcy, którzy szukali oszczędności w samochodach elektrycznych, zapłacą więcej niż ci tankujący benzynę i Diesel! 

Diesel jako generator prądu

benzyna diesel lpg ceny paliw paliwo paliwa
fot. pixabay

Prognozy i informacje o przerwanych dostawach gazu z Rosji mogą doprowadzić do rekordowo wysokich cen energii elektrycznej. Każdy, kto jeździ takim samochodem może spodziewać się, że ładowanie go będzie droższe niż benzyna czy Diesel. Co ciekawe, tańsze może być także wytwarzanie własnego prądu z oleju napędowego niż kupowanie prądu z sieci. 

Według prognozy opracowanej przez Sztokholmską Izbę Handlową, energia elektryczna będzie w styczniu kosztować ponad 3 zł za kWh. Oznacza to, że przejechanie elektrykiem 100 kilometrów będzie droższe niż benzyną czy Dieslem. 

Widzimy realne obciążenie kosztowe dla tych, którzy jeżdżą samochodami elektrycznymi. Będziesz musiał bardzo uważać, kiedy i jak pobierać opłaty, aby uniknąć najwyższych kosztów – powiedział Carl Bergkvist z Izby Handlowej w Sztokholmie. 

paliwo ceny paliwa diesel benzyna
fot. freepik

Dużo, dużo taniej

Faktem jest, że ceny energii elektrycznej stały się tak szalenie wysokie, że tej zimy będzie opłacało się ładować elektryka prądem z własnej „elektrowni” na Diesel. Według Szwedzkiej Agencji Energetycznej taki zabieg zużywa około 0,19 litra oleju napędowego na wyprodukowaną kWh. Pomimo wysokiej ceny jaką trzeba zapłacić za Diesel, wciąż będzie to dużo tańsze rozwiązanie. 

Oczywiście, to nienajlepszy pomysł dla środowiska, aby Dieslem ładować elektryka, ale oszczędności wyniosą bardzo dużo. Nawet jeśli pomysł ładowania samochodu elektrycznego silnikiem typu Diesel wydaj się naciągany, różne badania pokazują, że w przypadku nowoczesnych Diesli emisje są równe lub nawet mniejsze do elektryków. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News