Czy każdy silnik typu Diesel można odpalać na popych? Jak zrobić to prawidłowo? [WYJAŚNIAMY]

Czy każdy silnik typu Diesel można odpalać na popych? Jak zrobić to prawidłowo? [WYJAŚNIAMY]

Podaj dalej

Temperatury panujące obecnie za naszymi oknami sprzyjają rozładowanym akumulatorom, a kierowcy silników typu Diesel są najbardziej dotknięci zimowymi mrozami. Najbezpieczniejszym i najlepszym sposobem na przywrócenie silnika wysokoprężnego do życia jest rozruch na kable. Jeśli jednak nie mamy specjalnego zestawu, można spróbować odpalania na popych. Jak zrobić to prawidłowo?

diesel auto zakup

Diesel na popych – jak to zrobić?

Ta metoda nie jest tak bezpieczna ani niezawodna, jak korzystanie z kabli rozruchowych. Zalecamy jej unikać, chyba że jesteś absolutnie zdesperowany. Ta metoda zadziała tylko w przypadku silników benzynowych i typu Diesel wyposażonych w manualną skrzynię biegów. Jeśli masz automat, nawet o tym nie myśl. 

Po pierwsze, aby skutecznie odpalić samochód tą metodą, akumulator nie może być całkowicie rozładowany. Dzieje się tak, ponieważ alternator potrzebuje pewnej ilości prądu, aby wygenerować moc. 

Samochód może nie mieć wystarczającej mocy, aby uruchomić rozrusznik, ale może być jej wystarczająco do uruchomienia pozostałej części układu elektrycznego. W tym przypadku na popych uruchomimy rozrusznik, a następnie alternator przejmie kontrolę i naładuje akumulator. Jeśli jednak akumulator jest tak rozładowany, że nie wzbudzimy ani alternatora, ani rozrusznika, nie uda się nam odpalić silnika na popych. 

KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE

diesel deska rozdzielcza

Jak prawidłowo odpalić na popych?

Zacznij od wrzucenia drugiego biegu i włączenia zapłonu. Poproś pomocników, aby zaczęli pchać samochód, upewniając się, że jest to bezpieczne. Pamiętaj, aby cały czas trzymać nogę na sprzęgle i włączony zapłon. 

Gdy samochód osiągnie prędkość około 10-15 km/h, szybko zwolni sprzęgło. To powinno pozwolić na odpalenie silnika. W przypadku jednostek typu Diesel może być jednak konieczne osiągnięcie wyższej prędkości odpowiadającej nawet biegowi numer 3. Dzieje się tak za sprawą bardzo wysokiego stopnia sprężania. 

Starsze silniki typu Diesel, które były w całości mechaniczne, można było uruchomić na popych właściwie w każdej chwili. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News