To BMW 1 M Coupe to prawdziwy szatan
Ten samochód to nie żaden sleeper. Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z prawdziwym potworem. Pod względem gabarytów, jego osiągi wychodzą jednak daleko ponad rozsądek i to, czego moglibyśmy się spodziewać.
Linię produkcyjną BMW opuściło łącznie 6331 egzemplarzy Coupe 1 M. Nie jest to wysoka liczba, ale każdy zainteresowany otrzymał swój samochód. Choć jest to bardzo ciekawy samochód, nie wszyscy jego właściciele byli z niego zadowoleni… seryjnie.
Wielu tunerów, takich jak Alpha-N, TechTec, AC Schintzer, Manhart, czy TuningWerk miało wrażenie, że BMW 1 M Coupe nie ma odpowiedniej mocy i potrzebuje małego wsparcia. Ten konkretny egzemplarz, który z fabryki wyjechał z wyjściową mocą 400 KM, obecnie ma ponad 650 KM.
Ogromny silnik z BMW M5
Wszystko za sprawą mniej znanego niemieckiego tunera TJ Fagzeugdesign, który zbudował jedną z najbardziej szalonych wersji BMW 1 M Coupe. Pomiędzy przednimi kołami umieścili 10-cylindrowy silnik S85B50 z poprzedniej generacji M5 i M6. I na tym się nie skończyło. Do silnika dodali dodatkową sprężarkę, która zwiększyła moc z 504 do 650 KM osiąganą przy 8600 obr/min.
Aby wszystko współpracowało z silnikiem, w samochodzie znalazło się wiele innych komponentów z modeli M. Na przykład 20-calowe felgi z BMW M4 i opony o szerokości 285 mm. Wewnątrz znajduje się układ hamulcowy z BMW M5 F10 z przodu i z M3 E90 z tyłu. Zawieszenie pochodzi od wyspecjalizowanej firmy KW i posiada 3-stopniową regulację. Samoblokujący nie mechanizm różnicowy pochodzi z M3 E90, a fotele z M3 E46 CSL.
Modyfikacje kosztowały fortunę
To naprawdę wyjątkowa oferta. Same modyfikacje miały rzekomo kosztować około 145 000 euro i nie ciężko uwierzyć w tę liczbę, biorąc pod uwagę ich szeroką skalę. Dynamika samochodu odpowiada wszystkim modyfikacjom. BMW rozpędza się do 200 km/h w zaledwie 10,5 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 335 km/h.
Teraz możesz mieć ten używany samochód z przebiegiem zaledwie 15 000 km za 89 000 euro, czyli około 400 000 zł. Jest to zatem najdroższe 1 M Coupe w Europie, ale także najszybsze. A biorąc pod uwagę inwestycje w dokonane modyfikacje, możemy śmiało uznać go za okazję.