Co za czasy... Hyundai i30 N rywalizuje jak równy z równym z Subaru WRX. Kto wygra ten zacięty pojedynek? [WIDEO]

Co za czasy... Hyundai i30 N rywalizuje jak równy z równym z Subaru WRX. Kto wygra ten zacięty pojedynek? [WIDEO]

Subaru-WRX-vs-Hyundai-i30-N-1536x832

Podaj dalej

Jeśli zignorujesz dość kontrowersyjną stylistykę nowego Subaru WRX, w samochodzie jest wiele do polubienia. Pod jego maską znajdziemy 2,4-litrowy turbodoładowany silnik typu bokser o imponującej mocy 271 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Ale czy to wystarczy, aby Hyundai i30 N okazał się za wolny?

Subaru czy Hyundai?

Subaru oferuje swoim klientom sześciobiegowego manuala lub skrzynię CVT. Niezależnie od tego, jaką wybierzecie, moc przekazywana jest za pośrednictwem systemu symetrycznego napędu na wszystkie koła. Zatem w linii prostej Subaru WRX nie powinno mieć problemu z przednionapędowym i30 N, prawda? Przynajmniej w teorii. 

Aby to sprawdzić, portal z Afryki Południowej ustawił dwa auta na linii startu. Testowany WRX miał automatyczną skrzynię biegów, podczas gdy Hyundai wyposażony był w dostępną dwusprzęgłową skrzynię biegów. Oba samochody są dość dobrze wyposażone. 

i30 N ma po swojej stronie kilka mocnych kart

Nie powinno dziwić, że Subaru ma przewagę wynikającą z napędu na wszystkie koła. A Hyundai z trudem przenosi całą moc na asfalt, mimo posiadania kontroli startu. Przez mniej więcej połowę wyścigu Subaru wyprzedza swojego konkurenta. Ale wraz ze wzrostem prędkości i30 N odrabia straty.

Wynik nie jest tak zaskakujący. W końca czterocylindrowy silnik i30 N o pojemności 2 litrów z turbodoładowaniem generuje 276 KM. Hyundai ma też większy o 41 Nm moment obrotowy y waży mniej od WRX. Ponadto, ma też mniejsze straty w układzie napędowym ze względu na przeniesienie na jedną oś. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News