Citroen zaprezentował swój nowy flagowy model. C5 X zachwyca wyglądem i efektem "czarodziejskiego dywanu"

Citroen zaprezentował swój nowy flagowy model. C5 X zachwyca wyglądem i efektem "czarodziejskiego dywanu"

Podaj dalej

Citroen zaprezentował swój nowy flagowy model – C5 X. Francuska firma określa go jako „innowacyjna ofertę w najlepszej tradycji Citroena. Łączy w sobie elegancję, komfort limuzyny z przestrzenią i wszechstronnością kombi”. Samochód dostępny będzie z napędami hybrydowymi i benzynowymi. 

Nowy Citroen zachwyca zawieszeniem

Citroen C5 X, jak czytamy w komunikacie prasowym, przekracza wysokie oczekiwania klientów zarówno w segmencie dużych samochodów, jak i SUV-ów. Jedną z najciekawszych nowości zastosowanych w samochodzie jest premiera aktywnego zawieszenia Citroen Advanced Comfort. 

citroen-c5-x

Vincent Cobee, dyrektor generalny Citroen: – Wraz z nowym C5 X, Citroen stworzył ambitny, duży samochód turystyczny. To prawdziwe narzędzie do zdobywania klientów, którzy są coraz bardziej skłonni do odkrywania świata. Odważna i oryginalna propozycja, która naprawdę ucieleśnia całą wiedzę Citroena: innowację, troskę a przede wszystkim dobre samopoczucie. 

Francuzi twierdzą, że podstawą atrakcyjności nowego C5 X jest zastosowanie systemu zawieszenia Advanced Comfort. Efekt „czarodziejskiego dywanu” był znakiem rozpoznawczym niektórych najbardziej znanych samochodów Citroena. 

Zapomnij o silniku typu Diesel

citroen-c5-x

W wersjach hybrydowych typu plug-in, nowy C5 X podnosi ten komfort i idzie o krok dalej. Kierowcy otrzymają do wyboru trzy tryby. Układ sterowania zawieszeniem umożliwi zwiększenie skuteczności progresywnych poduszek hydraulicznych. Zmiękczenie zawieszenia w określonych warunkach stworzy wrażenie „ślizgania się po jezdni”. 

Aby uzyskać bardziej sportowy efekt, będzie można wyostrzyć ustawienia. To pozwoli na lepszą kontrolę i precyzję podczas pokonywania zakrętów. 

Nowy C5 X dostępny będzie z silnikami benzynowymi i typu plug-in jeszcze pod koniec roku 2021. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News