90 tys. samochodów typu SUV wycofanych z dróg. Kierowcy muszą jak najszybciej udać się do ...

90 tys. samochodów typu SUV wycofanych z dróg. Kierowcy muszą jak najszybciej udać się do ...

jeep-suv-wycofanie

Podaj dalej

Aż 90 000 samochodów w popularnym wśród kierowców nadwoziu typu SUV zostało objętych akcją wycofania. Wszystko za sprawą potencjalnego odłączenia kolumny kierowniczej, które może być bardzo niebezpieczne dla poruszających się samochodem, ale i innych uczestników ruchu drogowego. 

Ten SUV wraca na serwis

jeep-suv-wycofanie
fot. Jeep

Elementy sterujące w samochodzie są jednymi z kluczowych. To dzięki nim możemy rozpędzać, spowalniać, czy kierować naszym samochodem. Kolumny kierownicze są więc niezwykle istotne, bo łączą koła z kierownicą. Ten element w Jeepach Grand Cherokee i Grand Cherokee L z roczników 2021-2023 może jednak ulec awarii. 

Kierownice w tych SUV-ach zostały naruszone przez błąd produkcyjny w zakładzie. W rezultacie producent samochodów rozpoczyna kampanię wycofywania 89 372 pojazdów w USA z powodu obaw, że ich kolumny kierownicy mogły zostać nieprawidłowo zmontowane. Jeep rozpoczął dochodzenie w tej sprawie 27 lutego 2023 r., po otrzymaniu zgłoszenia o potencjalnej „utracie działania układu kierowniczego”.

Dochodzenie wykazało 15 roszczeń gwarancyjnych związanych z problemem z kolumną kierownicy, ale nie znaleziono żadnych zapisów dotyczących pomocy dla klientów ani raportów terenowych związanych z tym problemem. W rezultacie nie są znane żadne wypadki, urazy ani zgony związane z tym błędem produkcyjnym.

jeep-suv-wycofanie
fot. Jeep

Hałas lub luz poinformuje o problemie

Odkryto jednak, że niektóre pojazdy, które opuściły linię w niedawno otwartym Detroit Assembly Complex – Mack, miały kolumnę kierownicy, która mogła zostać niewłaściwie złożona podczas procesu montażu, co spowodowało nieprawidłowy montaż ich wału pośredniego. W swojej analizie Jeep odkrył, że nieprawidłowo zamontowany wałek pośredni może odłączyć się od przegubu, co ostatecznie prowadzi do utraty kontroli nad kierownicą. Oczywiście to zła wiadomość dla kierowców i może doprowadzić do wypadku. Kierowcy mogą zostać powiadomieni o problemie, jeśli zauważą luz w układzie kierowniczym lub hałas podczas skręcania pojazdu

Jeep twierdzi, że problem potencjalnie dotyczy 35 401 SUV-ów Jeep Grand Cherokee L wyprodukowanych między 27 stycznia 2021 r. a 4 kwietnia 2023 r., a także 53 965 Grand Cherokee wyprodukowanych między 19 października 2021 r. a 4 kwietnia 2023 r.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News