270-konna Toyota GR Yaris sprzedaje się lepiej niż Dacia Duster. Jak to w ogóle możliwe?!

270-konna Toyota GR Yaris sprzedaje się lepiej niż Dacia Duster. Jak to w ogóle możliwe?!

Podaj dalej

Niemal 300-konna Toyota GR Yaris sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Liczby są oszałamiające, tyle tylko, że chodzi o… grę komputerową. Dacia Duster wciąż jest sprzedażowym hitem, ale GR Yaris ma świetne liczby nie tylko w Gran Turismo Sport. 

Toyota lepsza niż Dacia

Toyota GR Yaris

Toyota sprzedała już 310 000 samochodów hot hatcha segmentu B w popularnej grze na PlayStation 4. Ta liczba jest jeszcze bardziej imponująca, jeśli weźmiemy pod uwagę, że samochód pojawił się w grze dopiero w zeszłym miesiącu. Dacia nie pojawiła się w grze, ale domyślamy się, że cieszyłaby się jeszcze większą popularnością.

Japoński hatch z rajdowymi korzeniami jest dostępny także w grze WRC 9. Ta dostępna jest na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S oraz na komputery PC. W Gran Turismo Sport jednak inne samochody producenta „sprzedają się” równie dobrze. W 2019 i 2020 roku gracze kupili 1.8 miliona egzemplarzy Toyoty GR Supra. 

2020-toyota-gr-yaris-2

Oparty na specjalnie zaprojektowanej platformie GR Yaris może pochwalić się układem napędowym na wszystkie koła i nowym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami z tyłu. Jest również wyposażony w wentylowane tarcze hamulcowe z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i dwutłoczkowymi zaciskami z tyłu. Na felgach znalazły się super lepkie opony Michelin Pilot Sport Cup 2. 

Nie tylko zawieszenie

Moc jest dostarczana przez 1,6-litrowy trzycylindrowy turbodoładowany silnik o mocy 261 KM i momencie obrotowym 360 Nm w modelu europejskim. W wariancie japońskim jest to272 KM i 370 Nm. 

KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE

toyota-gr-yaris-04

Silnik jest połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a samochód, który waży 1280 kg, potrzebuje mniej niż 5,5 sekundy, aby osiągnąć 100 km/h, zanim osiągnie prędkość maksymalną przy 230 km/h.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News