To 10 najbardziej oszczędnych silników typu Diesel! Chcesz jeździć za darmo? Sprawdź tę listę

To 10 najbardziej oszczędnych silników typu Diesel! Chcesz jeździć za darmo? Sprawdź tę listę

Podaj dalej

Samochody z silnikami typu Diesel w ostatnim czasie cieszą się mniejszą popularnością, niż jeszcze parę lat temu. Nie oznacza to jednak, że nie warto już ich kupować! Silniki wysokoprężne wciąż oferują najlepszy stosunek spalania do osiągów. Oto lista 10 najbardziej oszczędnych samochodów dostępnych na rynku.

Diesel i najniższe możliwe spalanie

Diesel oferuje niemal niezrównane poziomy oszczędności paliwa, jednocześnie zapewniając dziś niskie emisje spalin. Choć przepisy dotyczące zakazu silników typu Diesel prędzej czy później wejdą w życie, dziś możemy jeszcze cieszyć ucho starym dobrym „klekotem”. 

Samochody z silnikami typu Diesel oferuje doskonałą oszczędność paliwa, nawet te z większymi jednostkami! Które modele są najbardziej oszczędne? Oto lista 10 samochodów, które warto rozważyć przed zakupem. 

Kia Ceed 1.6 CRDi (spalanie 3,9 l/100 km)

kia-ceed-720x405px

Koreańska marka w ostatnich latach szturmem podbija europejski rynek. Wynika to po części z rozsądnych cen ich pojazdów. Mogą się też pochwalić coraz lepszym wyglądem i więcej niż przyzwoitymi wrażeniami z jazdy. 

Dostępny silnik typu Diesel o pojemności 1,6l nie jest żadną rewolucją. Jednakże, przy spalaniu na poziomie 3,9 l/100 km i poziomie emisji CO2 wynoszącym 102 g/km może okazać się świetnym przyjacielem codziennych trudów. Dobrze wygląda, dobrze jeździ i jest niesamowicie oszczędny! 

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI (spalanie 4,0 l/100 km)

citoren-c4-cactus-720x405px

Citroen nigdyś znany ze swoich innowacji, stara się odzyskać ten tytuł dzięki innowacyjnym silnikom typu Diesel. Ta jednostka montowana w rodzinnym SUV-ie może osiągnąć spalanie 4 l/100 km w cyklu mieszanym. W trasie jest w stanie osiągnąć nawet 3,6 l/100 km. 

Choć niektóre samochody mogą osiągnąć lepsze wyniki, pamiętajmy że SUV średniej wielkości oferuje naprawdę dużo miejsca wewnątrz. Właściciele nie mogą narzekać też na wyposażenie. Co więcej, silnik jest całkiem żwawy – od 0 do 100 km/h rozpędzi się w 8,7 sekundy. 

Opel Corsa 1.3 CDTI (spalanie 3,6 l/100 km)

Opel_Corsa_2015_Exterior_Share_1200x630_co165_e03_001

Skromna Corsa od dłuższego czasu jest popularnym widokiem na polskich drogach. I jest ku temu dobry powód. Samochód oferuje przyzwoicie wyglądający pakiet, który jest niedrogi w codziennym użytkowaniu.

Pod maską spoczywa 1,3-litrowy silnik typu Diesel. Nie jest to najbardziej zachwycająca jednostka na świecie, ale spalanie rzędu 3,6 l/100 km rekompensuje wszystkie jego braku. W trasie samochód pozwoli na osiągnięcie spalania… 3,2 l/100 km. To prawie jak za darmo! 

Renault Clio 1.5 dCi (spalanie 4,0 l/100 km)

renault-clio-720x405px

Podobnie jak Corsa, również Clio cieszy się niesłabnącą popularnością. Wszystko dzięki niskim kosztom eksploatacji i czarującemu charakterowi. Clio skorzystało na umiejętnościach Renault do konstruowania pojazdów nastawionych na osiągi. Samochód jest dużo bardziej zrywny i przyjemny w prowadzeniu od Corsy. 

1,5-litrowa jednostka dCi wytwarza przyzwoitą moc 89 KM. Niewielkie rozmiary samochodu sprawią, że codzienna jazda może stać się dużą przyjemnością. 

Mercedes-Benz A Klasa A180d (spalanie 3,5 l/100 km)

mercedes-benz-a-class-720x405px

Klasa A jest popularnym samochodem Mercedesa od czasu jego premiery kilka lat temu. Zapewnia wysoki poziom wyrafinowania i luksusu za dość rozsądną cenę. Niezależnie od rodzaju jazdy, po mieście, czy w trasie, Klasa A dobrze dopasowuje się do warunków i zapewnia świetne wrażenia. 

1,5-litrowy silnik wysokoprężny z doładowaniem zapewnia moc 108 KM. To wynik daleki od najmocniejszych silników Mercedesa, ale pozwoli na osiągnięcie świetnego spalania w wysokości 3,5 l/100 km. 

Honda Civic 1.6 i-DTEC (spalanie 3,5 l/100 km) 

honda-civic-720x405px

To jeden z doskonałych samochodów wszechstronnych. Łączy praktyczność z przystępnymi kosztami eksploatacji. Co więcej, samochód o dość futurystycznych kształtach okazuje się być całkiem przyzwoity w codziennym użytkowaniu. 

Honda może poszczycić się świetnymi silnikami, a 1.6 i-DTEC jest jednym z nich. W cyklu mieszanym samochód spali zaledwie 3,5 l/100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie nieco ponad 10 sekund. 

Ford Fiesta 1.5 TDCi (spalanie 3,6 l/100 km) 

ford-fiesta-720x405px

To najlepiej sprzedający się samochód w Wielkiej Brytanii. Otrzymał wiele nagród w całej Europie i jest również jednym z najbardziej ekonomicznych, jakie można kupić. Ford wie co nieco o tworzeniu samochodów dla mas, dlatego Fiesta imponuje designem i świetnym układem napędowym.

Pod jej maską znajduje się najnowszy 1,5-litrowy silnik typu Diesel z turbodoładowaniem. W cyklu mieszanym bez większych problemów osiągniemy spalanie na poziomie 3,6 l/100 km. Na autostradzie wskaźnik spalania spadnie do 3,2 l/100 km. 

Dacia Sandero 1.5 dCi (spalanie 3,5 l/100 km)

dacia-sandero-720x405px-2

Ulubiony samochód Jamesa Maya znalazł się na tej liście nie bez powodu. Silnik, który trafił też pod maskę Clio, pozwoli na osiągnięcie spalania 3,5 l/100 m. Ponadto, to jeden z najtańszych dostępnych na rynku samochodów. To sprawia, że jeśli szukasz naprawdę taniego pakietu, Dacia powinna być twoim pierwszym wyborem. 

Małe Sandero może i nie jest najbardziej luksusowym pojazdem na świecie. Jest jednak wytrzymałe i z pewnością będzie dobrze służyć ci przez lata. 

Citroen/DS3 1.6 BlueHDI (spalanie 3,6 l/100 km)

ds3-720x405px

Choć DS oddzielił się od marki Citroen, nadal dzieli tę samą architekturę. Nie ma w tym nic złego, a samochody dają naprawdę dużo frajdy. 

Silnik typu Diesel o pojemności 1,6 litra to wspaniała jednostka, która w cyklu mieszanym będzie pobierać około 3,6 l/100 km. Samochód ten reprezentuje dobry stosunek jakości do ceny, a jednocześnie ma charakter. Dzięki temu będziesz wysiadać z niego z uśmiechem na ustach. 

Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM (spalanie 3,4 l/100 km)

alfa-romeo-mito-720x405px

Każdy uwielbia odrobinę włoskiego stylu. Jeśli przeniesiesz ten styl na samochody, na pewno nie będziesz rozczarowany. Tym bardziej przy takim spalaniu w cyklu mieszanym. 

Włoski styl jest widoczny w całym Mito, którego dopełnieniem są nie tylko niesamowite kolory nadwozia. Mito jest naprawdę przyjemnym samochodem do jazdy, a dzięki konfiguracji komputera DNA, możesz wybrać tryb jazdy najbardziej odpowiadający twoim preferencjom. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News