ID. BUGGY na Concours d’Elegance w Pebble Beach

ID. BUGGY na Concours d’Elegance w Pebble Beach

Podaj dalej

Volkswagen ID. BUGGY po raz pierwszy pojawia się na drogach i plażach Kalifornii. Model został zaprezentowany w Pebble Beach Concours d’Elegance podczas kultowego Monterey Car Week.

Od chwili światowego debiutu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, ID. BUGGY wywołało ogromne zainteresowanie możliwościami, które daje elektromobilność.

BUGGY, inspirowane klasycznymi buggy z lat 60. przystosowanymi do jazdy po plażach, pokazuje wszechstronność modułowej platformy podłogowej opracowanej dla samochodów elektrycznych (MEB) i gwarantuje znakomite doznania podczas jazdy. Modułowa konstrukcja ID. BUGGY pozwala na odłączenie nadwozia wykonanego z materiału kompozytowego od platformy podłogowej MEB, co otwiera ogromne możliwości dla innych producentów, tak jak to było w wypadku oryginalnego zestawu firmy Meyers Manx na potrzeby konstrukcji pierwszych buggy.

Nadwozie bez dachu i drzwi sprawia, że ID. BUGGY jest idealnie przygotowane do podróżowania po plaży. Terenowe wyposażenie obejmuje seryjne 18-calowe koła z oponami BFGoodrich All-Terrain T/A w rozmiarze 255/55 z przodu i 285/60 z tyłu, a także solidne zabezpieczenie podwozia w postaci aluminiowych płyt. Dwa wytrzymałe ucha do holowania, wykonane ze stali i lakierowane na czerwono, zintegrowano ze zderzakami. Wzmocniona rama przedniej szyby i tylny pałąk zapewniają ochronę na wypadek dachowania.

Kabina ID. BUGGY ma minimalistyczny wygląd i wykonano ją z wodoodpornych materiałów. Sześciokątną kierownicę, pokrytą wodoodporną skórą Nappa, wyposażono w dotykowe elementy sterujące. Cyfrowy zestaw wskaźników zapewnia porządek na desce rozdzielczej. Pomimo niedużego rozstawu osi modelu studyjnego, dwoje pasażerów ma w ID. BUGGY wyjątkowo dużo miejsca do dyspozycji.

Bezemisyjny układ napędowy ID. BUGGY składa się z elektrycznego silnika zamontowanego przy tylnej osi razem z układem sterującym i z jednobiegową przekładnią oraz z płaskiego akumulatora wysokiego napięcia (o pojemności 62 kWh) umieszczonego w podłodze samochodu, aby zaoszczędzić jak najwięcej miejsca. Silnik elektryczny generuje moc 150 kW/204 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 310 Nm, dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Według normy WLTP zasięg ID. BUGGY wynosi 250 kilometrów. Model studyjny przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy. Maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News