Honda zbuduje samochód elektryczny we współpracy z CATL

Honda zbuduje samochód elektryczny we współpracy z CATL

Podaj dalej

Honda zamierza współpracować z CATL – jednym z największych producentów baterii litowo-jonowych na świecie – przy projektowaniu całkowicie elektrycznego pojazdu opartego na modelu Fit (w Europie znanego jako Jazz – na zdjęciu). Samochód trafi na rynek do pierwszej połowy 2020 r.

Celem Hondy i CATL jest skonstruowanie przystępnego cenowego pojazdu elektrycznego, dysponującego relatywnie niewielkimi bateriami i potrafiącego przejechać 300 km na jednym ładowaniu. Koszt zakupu samochodu oszacowano wstępnie na nieco ponad 2 mln jenów (ok. 67 000 zł). Pojazd ma stać się najpopularniejszym modelem elektrycznym w ofercie Hondy. Japoński koncern planuje sprzedawać rocznie ponad 100 tys. sztuk nowego EV.

Honda zamierza współpracować z CATL również na innych polach, obejmujących m.in. testy wydajności pojazdów elektrycznych, technologię produkcji oraz specyfikację baterii. Kooperacja obu firm może dotyczyć także projektowania kolejnych EV w przyszłości.

Pierwszy całkowicie elektryczny samochód Hondy przeznaczony na rynek europejski – wersja produkcyjna modelu Urban EV Concept, zaprezentowanego na ubiegłorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie – trafi do sprzedaży w 2019 r. Według planów, do 2030 r. EV będą stanowić dwie trzecie pojazdów sprzedawanych przez japoński koncern.

W 2017 r. CATL wyprodukował baterie o łącznej pojemności 23 GWh. Do końca 2019 r. liczba ta ma wzrosnąć do 30 GWh, zaś w roku kolejnym do 50 GWh. Dla porównania, moce Gigafactory Tesli mają docelowo wynieść 35 GWh.

Lista odbiorców baterii CATL obejmuje m.in. takie podmioty jak BMW, Daimler, Nissan, Renault, Grupa PSA oraz Volkswagen. Chiński koncern rozważa m.in. budowę fabryki na terenie Polski. Alternatywnymi lokalizacjami dla nowego zakładu są Niemcy i Węgry.

Według prognoz specjalistycznej firmy badawczej Techno Systems Research z siedzibą w Tokio, pod względem wielkości dostaw CATL w roku bieżącym stanie się największym producentem baterii litowo-jonowych do EV na świecie. Udział chińskiego koncernu w globalnym rynku wyniesie 19%, podczas gdy drugiego w kolejności Pansonica – 15,5%.

Źródło: www.orpa.pl

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News