Grupa Renault chce rozwijać inteligentny ekosystem elektryczny

Grupa Renault chce rozwijać inteligentny ekosystem elektryczny

Grupa Renault chce rozwijać inteligentny ekosystem elektryczny

Podaj dalej

Grupa Renault, ogłosiła podpisanie trzech nowych porozumień z kluczowymi graczami na rynku energetycznym w Europie. Współpraca z firmami EDF, Total i ENEL wpisuje się w strategię Grupy zakładającą rozwijanie inteligentnego ekosystemu elektrycznego na rzecz transformacji energetycznej i upowszechnienia elektromobilności.

Grupa Renault i EDF – porozumienie na rzecz transformacji energetycznej w trzech dziedzinach

Grupa Renault ogłasza podpisanie z Grupą EDF, światowym liderem w branży energii ze źródeł odnawialnych, porozumienia o współpracy w trzech sektorach związanych z elektromobilnością i usługami energetycznymi:

-Rozwój połączonej oferty Renault i EDF w oparciu o oferty dotyczące zużycia energii własnej opracowane przez EDF (Moje Słońce & Ja) oraz o inteligentne ładowanie samochodów elektrycznych Renault.

-Rozszerzenie koncepcji inteligentnych wysp (smart islands) na obszary Francji niepodłączone do sieci kontynentalnej we współpracy z EDF SEI, dyrekcją EDF odpowiedzialną za dostarczanie energii elektrycznej w terytoriach zamorskich i na Korsyce. Grupa Renault wprowadzi rozwiązania podobne do zastosowanych w Porto Santo, na archipelagu Madery, jak również na wyspie Belle-Ile.

-Wykorzystanie know-how obu partnerów w celu dalszej promocji konkurencyjnych ofert
w zakresie dostarczania energii elektrycznej o niskim śladzie węglowym dla użytkowników samochodów elektrycznych Renault.

Grupa Renault, Total i Jedlix, partnerzy w dziedzinie inteligentnego ładowania

Grupa Renault postanowiła nawiązać współpracę z firmą Total i start-upem Jedlix, historycznym partnerem Grupy w zakresie smart chargingu , by wprowadzić na rynek ofertę „Z.E. Smart Charge”, która będzie dostępna we Francji w pierwszym półroczu 2019 roku. Nowa aplikacja na smartfony optymalizuje zarządzanie ładowaniem samochodów elektrycznych, pozwalając maksymalnie wykorzystać energię ze źródeł odnawialnych po jak najniższych stawkach i ułatwiając w ten sposób dostęp do elektromobilności. Oferta zakłada wykorzystanie energii elektrycznej pochodzącej z ekoenergii dostarczonej przez Total Spring.

Ponadto „Z.E. Smart Charge” zaoferuje bonusy finansowe użytkownikom samochodów za elastyczne podejście do ładowania. System będzie działał dzięki połączeniu samochodów Renault ZOE z platformą Jedlix. Obsługę finansową zapewni TotalFlex.

Poza tym Grupa Renault i Total chcą rozwijać współpracę w zakresie infrastruktury ładowania i dostarczania energii elektrycznej, by zmniejszyć koszt ładowania samochodów elektrycznych.

Grupa Renault i ENEL – wspólne działania na rzecz elektromobilności

Grupa Renault i Enel X, spółka zależna firmy ENEL – światowego lidera w dziedzinie transformacji energetycznej, będą pracować nad rozwojem współpracy między obiema Grupami w celu zaoferowania rozwiązań w zakresie ładowania dostosowanych do potrzeb klientów, by w ten sposób promować elektromobilność.

-Pierwszym obszarem współpracy będzie inteligentne ładowanie samochodów elektrycznych
z wykorzystaniem platformy JuiceNet firmy Enel X. Planowany jest projekt pilotażowy we Włoszech. Rozwiązanie ma być następnie wprowadzone w całym kraju, a potem rozszerzone poza jego granice.

-Współpraca dotyczy także rozbudowy infrastruktury ładowania poprzez wspieranie tworzenia nowej infrastruktury dzięki projektom europejskim, takim jak EVA+ (sieć szybkiego ładowania obejmująca Austrię i Włochy) i poprzez ułatwianie dostępu do istniejących stacji dzięki aplikacjom cyfrowym, takim jak ZE Pass Renault.

Informacja o inteligentnym ładowaniu

Inteligentne ładowanie, czyli smart charging, dostosowuje ładowanie samochodu do potrzeb i preferencji użytkownika oraz do oferty energii elektrycznej dostępnej w sieci. Samochód ładowany jest do maksimum, gdy podaż energii przekracza popyt, w szczególności w szczytowych momentach produkcji energii ze źródeł odnawialnych w godzinach, gdy cena energii jest najniższa. Ładowanie jest przerywane, gdy popyt na energię elektryczną przekracza podaż w sieci. Sieć elektryczna optymalizuje w ten sposób dostarczanie lokalnej energii ze źródeł odnawialnych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News