Advertisement

Geneva Motor Show 2019: Porsche wprowadza na rynek nowe modele z silnikiem umieszczonym z przodu, centralnie i z tyłu

Geneva Motor Show 2019: Porsche wprowadza na rynek nowe modele z silnikiem umieszczonym z przodu, centralnie i z tyłu

Podaj dalej

Podczas 89. salonu samochodowego w Genewie Porsche prezentuje trzy nowe sportowe modele. Wszystkie na oponach Michelin. Największą atrakcją jest nowe 911 Cabriolet.

Oprócz tylnosilnikowego 911 Cabriolet Porsche przedstawia zgromadzonej w Genewie publiczności model 718 T – 300-konną maszynę z silnikiem umieszczonym centralnie, dostępną jako Boxster i Cayman. Debiutujące trio uzupełnia Macan S z nową, montowaną z przodu turbodoładowaną jednostką V6.

Cztery miesiące temu w Los Angeles Porsche zaprezentowało najnowsze 911 Coupe. Ósma generacja samochodu sportowego jest znacznie mocniejsza, szybsza i bardziej cyfrowa niż kiedykolwiek wcześniej. Teraz czas na otwarty wariant 911 Cabriolet, który w odmianie „S” został wyposażony w turbodoładowany silnik o mocy 331 kW (450 KM). Pozwala on rozwinąć prędkość maksymalną ponad 300 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 s. Kierowcy mogą cieszyć się nową ośmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową, a tryb Porsche Wet zapewnia jeszcze bezpieczniejsze prowadzenie na mokrej nawierzchni.

Nowe 911 Cabriolet reprezentuje najnowszy odcinek długiej tradycji otwartych samochodów Porsche. W rodzinie 911 otwarty rodzaj nadwozia po raz pierwszy pojawił się ponad 30 lat temu. W aktualnym 911 Cabriolet waga miękkiego poszycia dachowego została dodatkowo zoptymalizowana. Co więcej, nowy hydrauliczny napęd sprawia, że aby całkowicie złożyć lub rozłożyć dach, wystarczy tylko 12 s. W dodatku można to zrobić także podczas jazdy, z prędkością do 50 km/h. Zaprojektowana przez Porsche, wykonana w przeważającej części z magnezu, zaawansowana technologicznie konstrukcja miękkiego dachu zapobiega jego wybrzuszaniu nawet przy wysokiej prędkości.

Nowe 718 T – skoncentrowana dynamika jazdy

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie firma Porsche prezentuje też model 718 T. Nowy wariant serii Boxster i Cayman łączy między innymi 4-cylindrowy silnik turbo o mocy 220 kW (300 KM). Samochody mają także sportowe zawieszenie PASM z obniżonym o 20 mm prześwitem. 718 T został standardowo wyposażony również w adaptacyjne mocowania silnika PADM oraz Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. To dodatki, które dla wersji z 2-litrowym silnikiem typu bokser dostępne są po raz pierwszy. 718 T najlepiej czuje się na krętych, lokalnych drogach, a jego głównym celem jest zapewnienie prawdziwej radości z jazdy. Wyposażona jedynie w to, co potrzeba, ta purystyczna maszyna dziedziczy geny 911 T z 1968 r. i 911 Carrera Clubsport z 1987 r.

Nowy Macan S – mocniejszy z nowym designem

Również nowy Macan S zaliczy w Genewie swój pierwszy publiczny debiut. Porsche przeprowadziło kompleksową modernizację modelu Macan. Pod względem wzornictwa, komfortu, łączności i dynamiki jazdy. Charakterystyczne DNA designu Porsche można teraz dostrzec w trójwymiarowym świetlnym panelu LED z tyłu pojazdu. W przyszłości technika LED będzie również standardem dla głównych reflektorów. Spośród nowości we wnętrzu najbardziej uwagę zwracają 10,9-calowy ekran dotykowy nowego systemu Porsche Communication Management (PCM), na nowo zaprojektowane i inaczej umiejscowione otwory wentylacyjne oraz opcjonalna sportowa kierownica GT, znana z 911.

PCM zapewnia dostęp do nowych cyfrowych funkcji, takich jak inteligentna obsługa głosowa czy standardowa nawigacja online. Gama wyposażenia z zakresu komfortu wzbogaciła się o asystenta jazdy w korkach Traffic Jam Assist, jonizator poprawiający jakość powietrza wewnątrz samochodu oraz podgrzewaną przednią szybę. Do napędu modelu Macan S służy nowy 3-litrowy silnik V6 z turbosprężarką twin-scroll w centralnej konfiguracji. Jednostka osiąga moc 260 kW (354 KM) i maksymalny moment obrotowy 480 Nm. Nowe silniki współpracują z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową PDK oraz napędem na wszystkie koła.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News