Formuła Extreme E w Himalajach

Formuła Extreme E w Himalajach

Podaj dalej

Formuła Extreme E ujawniła czwartą lokalizację dla swojej pionierskiej serii wyścigów off-road elektrycznych SUV-ów. Runda górska odbędzie się w tybetańskim dystrykcie Mustang w Nepalu, w Himalajach.

Wyścigi odbędą się w najgłębszym wąwozie świata w dolinie Kali Gandaki. Położony na wysokości 2 750 m n.p.m. dystrykt Mustang będzie ekstremalnym wyzwaniem dla kierowców z uwagi na liczne przewyższenia, żwir, skalne przeszkody i burzliwe rzeki na trasie. Jest to czwarty teren wyścigów wybrany na inaugurację formuły Extreme E w 2021 roku, która obejmuje już etapy w amazońskiej dżungli w stanie Pará w Brazylii, Kangerlussuaq na Grenlandii oraz w niepotwierdzonej jeszcze pustynnej lokalizacji w Arabii Saudyjskiej.

Jako partner założycielski Extreme E, Continental zapewni opony na cały sezon. Opony te, zaprojektowane do pracy w ekstremalnych warunkach, zapewnią dodatkową wytrzymałość wymaganą w różnym terenie, a także zoptymalizowane osiągi elektrycznych SUV-ów Extreme E, jak potwierdza Sandra Roslan, kierownik ds. content marketingu i kierownik projektu Extreme E w Continental: „Z niecierpliwością czekamy na testy osiągów naszych opon na różnym terenie i różnej nawierzchni w czterech ekscytujących i zupełnie odmiennych lokalizacjach”.

Extreme E współpracuje z lokalnymi ekspertami w celu ochrony tego, co często określa się mianem „pulsu planety”. Według ONZ, Nepal jest czwartym krajem najbardziej narażonym na zmiany klimatyczne. Na jego terenie znajduje się najwięcej lodowców poza obszarami polarnymi Ziemi. Nepal jest zagrożony utratą 66% pokrywy lodowej, co przyniesie zmianę zlewisk rzek i co wpłynie na ekosystem całej Azji. Wraz z Międzynarodowym Centrum Zintegrowanego Rozwoju Gór (ICIMOD), Extreme E chce odpowiadać na lokalne potrzeby, promując zrównoważone zarządzanie i zwiększając współpracę regionalną.

Continental podziela wizję, według której komunikacja zniszczeń krajobrazu dokonanych przez ingerencję człowieka i zmiany klimatyczne ma zapewnić niezbędny impuls do działania. Aby chronić środowisko naturalne, należy jak najszybciej osiągnąć punkt zwrotny w użytkowaniu pojazdów elektrycznych. Kolejne informacje zostaną ujawnione w ciągu najbliższych miesięcy, aż do startu wyścigów formuły Extreme E w lutym 2021 roku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News