Ford Focus Active - nowa wersja debiutuje w Polsce

Ford Focus Active - nowa wersja debiutuje w Polsce

Podaj dalej

Obecnie SUV-y i crossovery stanowią ponad 20 procent Fordów sprzedawanych w Europie. Producent zachęcony wynikami zdecydował się poszerzyć gamę tych modeli o kolejny – Forda Focusa Active.

Samochód oferowany jest w nadwoziach pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi i poza zwiększonym prześwitem wyróżnia go pakiet stylistyczny ze zwiększoną odporność na uszkodzenia. Dedykowany jest przede wszystkim dla klientów prowadzących aktywny tryb życia. Stąd też wprowadzenie standardowych relingów dachowych ma ułatwić bezproblemowy przewóz rowerów lub innego sprzętu sportowego.

Trzeci w rodzinie „aktywnych”

Opcje wyboru układu napędowego obejmują 1-litrowe i 1,5-litrowe silniki benzynowe EcoBoost o mocach do 182 KM oraz 1,5-litrowe i 2,0-litrowe silniki wysokoprężne EcoBlue o mocach do 150 KM łączone z sześciostopniowymi przekładniami manualnymi lub ośmiostopniowymi przekładniami automatycznymi. Po raz pierwszy w nowym Fordzie Focusie, obejmują bardziej zaawansowane wersje aktywnego tempomatu, systemu adaptacyjnego oświetlenia i aktywnego asystenta parkowania.

Nowy Focus Active jest trzecim w nowej rodzinie crossoverów Active, po wprowadzeniu w tym roku nowych modeli Fiesta Active i KA+ Active. Auto jest standardowo wyposażone w konfigurację niezależnego tylnego zawieszenia z układem krótkiego i długiego wahacza (SLA), a do tego podwozie Focusa Active zaopatrzono w unikalne sprężyny, amortyzatory, stabilizatory, wprowadzono odpowiednią geometrię zawieszenia, a prześwit powiększono z przodu o 30 mm i z tyłu o 34 mm w porównaniu ze standardowym Focusem.

Aby uzyskać wyższy komfort i wytrzymałość na gorszych drogach, 17-calowe obręcze kół wykonane z lekkich stopów są wyposażone w opony o wyższym profilu 215/55 R17. Dostępne są również 18-calowe koła z oponami 215/50 R18. Oprócz wybieranych trybów jazdy Normal, Sport i Eco, które są standardem we wszystkich modelach Focusa, Focus Active wprowadza:

  • tryb Slippery dostosowujący ustawienia ESC i kontroli trakcji w celu zwiększenia pewności poruszania się po nawierzchniach o ograniczonej przyczepności, takich jak błoto, śnieg i lód. Tryb ten zapewnia redukcję poślizgu kół, w tym również podczas ruszania z miejsca na bardzo śliskiej nawierzchni i zapewnia bardziej stonowaną reakcję na zmiany położenia pedału przyspieszenia;
  • tryb Trail, który pomaga utrzymać dynamikę na miękkich nawierzchniach, takich jak piasek; dostosowując działanie ABS umożliwiające większe uślizgi kół, konfiguruje kontrolę trakcji umożliwiając większy poślizg kół, co służy oczyszczaniu bieżnika opon z piasku, śniegu lub błota i zapewnia spokojniejszą reakcję na zmiany położenia pedału przyspieszenia.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News