Do 2021 r. BMW zamierza mieć na drogach milion zelektryfikowanych samochodów

Do 2021 r. BMW zamierza mieć na drogach milion zelektryfikowanych samochodów

Podaj dalej

BMW koncentruje się na kolejnym przełomowym momencie dotyczącym elektromobilności: „Dążymy do tego, aby w 2021 r. po drogach poruszał się milion zelektryfikowanych samochodów”, powiedział Oliver Zipse, prezes zarządu BMW, na międzynarodowych targach motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie.

Jesteśmy już w czołówce mobilności elektrycznej. Żaden inny producent nie dostarczył w tym roku klientom w Niemczech więcej zelektryfikowanych samochodów niż BMW Group. W Norwegii trzy na cztery nowe sprzedawane pojazdy BMW Group mają zelektryfikowany układ napędowy” – dodał Zipse.

Prezes zarządu BMW przewiduje, że w kolejnej dekadzie elektromobilność będzie się rozwijać na całym świecie w różnym tempie – ze względu na różną infrastrukturę, profile kierowców i ramy polityczne. Zgodnie z prognozami BMW Group popyt ze strony klientów sprawi, że ponad 50 procent nowych rejestrowanych samochodów z segmentu premium w Chinach w 2030 r. będą stanowić pojazdy o napędzie czysto elektrycznym. W przypadku Europy liczba ta wyniesie zaledwie połowę chińskiego wyniku. Stany Zjednoczone, drugi największy rynek samochodowy na świecie, znajdzie się na podobnym poziomie jak Europa.

Zipse potwierdził ogłoszony w czerwcu plan zdecydowanego zwiększenia tempa rozwoju elektromobilności: 25 zelektryfikowanych modeli – wcześniej zapowiadanych na 2025 r. – będzie teraz dostępnych już dwa lata wcześniej, w 2023 r. ponad połowa spośród tych 25 modeli będzie w pełni elektryczna. Punktem wyjścia jest elastyczna architektura pojazdów w pełni elektrycznych, hybryd typu plug-in i modeli z silnikami spalinowymi.

Elektromobilność może odegrać kluczową rolę w ochronie klimatu. BMW Group wierzy, że klienci odegrają w tym procesie decydującą rolę, ponieważ technologia może mieć realny wpływ tylko wtedy, gdy ludzie jej potrzebują i z niej korzystają.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News