Diesel jednak nie taki zły. Volkswagen dalej będzie rozwijać silniki wysokoprężne

Diesel jednak nie taki zły. Volkswagen dalej będzie rozwijać silniki wysokoprężne

Podaj dalej

Mimo dużych nakładów na elektryfikację, Volkswagen pracuje nad optymalizacją silników spalinowych pod kątem emisji i wydajności. Rozwijane będą też napędy Diesla – zapowiedział w rozmowie z PAP Frank Welsch, członek zarządu VW odpowiedzialny za badania i rozwój.

W grudniu ubiegłego roku szef strategii VW Michael Jost zapowiedział, że ostatnia generacja silników spalinowych koncernu pojawi się w 2026 roku. Do tego czasu jednak jednostki te będą rozwijane – zapewnił Welsch w kuluarach salonu motoryzacyjnego w Genewie. Jego zdaniem jednym z kluczowych zadań w tym obszarze jest optymalizacja napędów. Muszą one spełniać zaostrzane normy środowiskowe.

Członek zarządu VW przypomniał, że mówiąc o silnikach trzeba cały czas mieć na względzie rynek i jego potrzeby.

Welsch: Trzeba pamiętać, że poza rodziną samochodów elektrycznych ID pracujemy nad 50 innymi pojazdami na platformie MQB (strategia firmy polegająca na wykorzystaniu wspólnej konstrukcji modułowej). Rozwijamy napędy nowej generacji, w tym diesle EVO, które będą zoptymalizowane zarówno pod kątem pracy, jak i emisji. To samo dotyczy jednostek spalinowych, mamy przecież nową jednostkę 1,5 l, a teraz zmierzamy w kierunku silników o pojemności 1 l z trzema cylindrami dla przyszłego Golfa. (…) Nasze portfolio będzie składać się częściowo z samochodów elektrycznych jak i spalinowych, także w wersjach zelektryfikowanych. Przyszły Golf będzie dostępny np. z miękką hybrydą (mild hybrid), mamy też hybrydy plug-in, a także zwykłe hybrydy.

W grudniu 2018 roku negocjatorzy PE i państw członkowskich Unii Europejskiej zawarli kompromis w sprawie nowych zaostrzonych celów emisji CO2 dla pojazdów. Do 2030 roku nowe samochody osobowe w UE będą musiały ograniczyć emisję CO2 o 37,5 proc., a samochody dostawcze o 31 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. Wymusza to na producentach radykalne obniżenie emisji flot.

Obecne regulacje UE zakładają, że w 2021 roku średni limit emisji CO2 dla floty nowych samochodów wynosi 95 gramów na km.

Źródło: PAP

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News