Diesel i hybryda w odwrocie. Benzyniaki na czele

Diesel i hybryda w odwrocie. Benzyniaki na czele

Podaj dalej

Pierwszy kwartał 2019 roku pokazał, że Polacy kupują mniej nowych samochodów. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadek ten wynosi 3 proc. – poinformował Exact Systems.

W tym roku do końca marca  zarejestrowano w Polsce ponad 50 tys. nowych osobówek. W salonach samochodowych wciąż najchętniej kupują firmy – jest to niemal 70 proc. całej sprzedaży. Pozostałe 30 proc. nabywców to klienci indywidualni.

 

Z wydanego komunikatu dowiadujemy się, że w marcu tego roku z salonów w Polsce wyjechało niemal 1,5 tys. hybryd, czyli o 21,4 proc. mniej niż rok wcześniej. W porównaniu z ubiegłym rokiem zmniejszył się udział diesli z 24,1 proc. do 22,5 proc. Zwiększył się natomiast udział silników benzynowych z 70,6 proc. do 72 proc. Warto dodać, że kupiono 387 aut z napędem elektrycznym tj. więcej o 186,7 proc., niż rok wcześniej.

Wielkie odrodzenie silników Diesla staje się faktem. Volkswagen podwaja sprzedaż

Exact System poinformował również, że w pierwszym kwartale samochody z silnikami benzynowymi mają blisko 71,1-procentowy udział w rynku, a diesle 23,2 proc..

Świat także w odwrocie

Dane ACEA pokazują, że w marcu tego roku w Europie kupiono przeszło 1,72 mln nowych samochodów osobowych, czyli o blisko 4 proc. mniej niż rok wcześniej. W trzecim miesiącu 2019 r. w parowaniu do marca ub. roku spadki odnotowały wszystkie największe rynki na Starym Kontynencie: Włochy (-9.6 proc.), Hiszpania (-4.3 proc.), Wielka Brytania (-3.4 proc.), Francja (-2.3 proc.) i Niemcy (-0.5 proc.).

Elektryk tak samo jak diesel i benzyniak powoduje zanieczyszczenia

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News