Skutki pandemii nie omijają praktycznie nikogo – Porsche również. Jak wygląda sprzedaż marki w Polsce?

Skutki pandemii nie omijają praktycznie nikogo – Porsche również. Jak wygląda sprzedaż marki w Polsce?

Podaj dalej

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 r. Porsche przekazało klientom na całym świecie łącznie 53 125 samochodów. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, z powodu skutków pandemii koronawirusa spadła sprzedaż Porsche w Polsce 5 proc. Jakie modele najchętniej wybierają klienci fabryki ze Stuttgartu? I jak wygląda sytuacja w Polsce?

Sprzedaż samochodów nowych leci w tym roku na łeb, na szyję. Wczoraj wspominaliśmy wam o tym, że np. we Włoszech rejestracje nowych pojazdów spadła w marcu zeszłego roku aż o 89 proc! Porsche nie zalicza jednak aż tak dramatycznego spadku sprzedaży. Według wyliczeń marki, w pierwszym kwartale był to spadek na poziomie 5 proc. To niewiele w porównaniu z innymi markami – Volvo zaliczyło spadek o 18,2 proc, a BMW o 20,6 proc – o czym pisaliśmy tutaj.

Samochody Porsche nadal cieszą się dużym zainteresowaniem. Może to wynikać z tego do jakich odbiorców najczęściej trafiają modele marki. Zakup najtańszego Porsche to wydatek, na który mogą sobie pozwolić raczej bardziej zamożni klienci.

Jakie Porsche sprzedaje się najczęściej?

Najchętniej wybieranym modelem z katalogu Porsche było Cayenne, z wynikiem 18 417 egzemplarzy. Następnym Macan – 15 547 sztuk. Również Porsche 911 cieszy się dosyć dużą popularnością – seria ta znalazła 8482 nabywców, czyli o 16 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2019 r. Natomiast Taycan – pierwszy całkowicie elektryczny samochód Porsche, dostępny na rynku od końca 2019 r., został dostarczony w 1391 egzemplarzach.

„Nie tylko my wyraźnie odczuwamy wpływ pandemii koronawirusa na nasze dostawy. Ale teraz skupiamy się na współpracy z naszymi partnerami biznesowymi na całym świecie. Dzięki wspólnym działaniom jesteśmy w stanie szybko i odpowiednio reagować na dalszy rozwój spraw” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu.

„Obecnie, po trudnym pierwszym kwartale, aktywnie przygotowujemy się do wznowienia produkcji. Naszym najwyższym priorytetem zawsze będzie zdrowie pracowników naszej firmy, pracowników naszych partnerów handlowych i, oczywiście, zdrowie naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że perspektywy są pozytywne, między innymi dlatego, że widzimy wyraźne ożywienie na rynku chińskim. prawie wszystkie tamtejsze Porsche Centra są już otwarte” – dodaje.

Gdzie sprzedaje się najwięcej Porsche?

Największymi rynkami zbytu dla Porsche wciąż pozostają Stany Zjednoczone i Chiny. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 r. klienci z Chin odebrali 14 098 samochodów. Drugie miejsce należy do USA, z wynikiem 11 994 zakupionych „Porszaków”. W Niemczech producent przekazał nabywcom 5214 aut, a na cały rynek europejski dostarczono ich łącznie 16 777. Klienci z Azji i Pacyfiku, Afryki oraz Bliskiego Wschodu zakupili 22 031 samochodów.

Jak wygląda sprzedaż Porsche w Polsce?

Z danych udostępnionych nam przez polskie przedstawicielstwo Porsche wynika, że w Polsce sytuacja jest podobna do tej na całym świecie. W pierwszym kwartale 2020 roku sprzedano 351 nowych Porsche. Natomiast w roku poprzednim, w analogicznym okresie, do klientów trafiło 371 pojazdów. Oznacza to spadek sprzedaży w tym roku na poziomie 6 proc. Ciekawie kształtuje się natomiast sprzedaż aut marki w poszczególnych miesiącach. Z kolei w styczniu 2020 roku w naszym kraju zarejestrowano o 19 samochodów więcej, niż w roku poprzednim – wzrost na poziomie 36 proc. W lutym 2020, aż o 87 aut więcej – wzrost o 123 proc! Dla wszystkich rynków druzgocący okazał się niestety marzec.  Jak wynika z tabeli przedstawionej przez Porsche, w 2019 sprzedano 250 sztuk, natomiast w 2020 jedynie 121, co oznacza 52 procentowy spadek.

Rejestracje nowych samochodów  Porsche

Styczeń

Luty

Marzec

I kwartał

2020

72

158

121

351

2019

53

71

250

374

%

+36%

+123%

-52%

-6%

Jakie modele Porsche najchętniej kupują Polacy?

Najchętniej kupowanym modelem Porsche w Polsce okazuje się być tak samo jak w całej Europie – Cayenne. W tym roku sprzedano 114 sztuk. Drugie miejsce zajął mniejszy brat najpopularniejszego SUV-a – Macan (112 sztuk). Trzecie miejsce należy do 911 – 46 egzemplarzy. Kolejne Porsche pod względem popularności to Panamera – 34 auta. Następnie 718 – 28 i na końcu elektryczny Taycan (17 aut).

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News