Naprawa samochodu w czasach koronawirusa – jak uniknąć zarażenia?

Naprawa samochodu w czasach koronawirusa – jak uniknąć zarażenia?

Podaj dalej

Warsztaty samochodowe w ostatnich tygodniach świecą pustkami. Kierowcy bojący się koronawirusa mogą jednak zdać się na specjalistów, którzy wprowadzają rozwiązania mające ograniczyć kontakty międzyludzkie. Nowe procedury pozwolą na naprawę samochodu i uniknięcie ryzyka zakażenia.

W związku z panującą pandemią, i akcją #zostańwdomu, warto zastanowić się czy wasze auto nie wymaga serwisu – w końcu i tak z niego nie korzystacie, więc jego nieobecność w garażu pozostanie niezauważona. BMW postanowiło wprowadzić w swoich serwisach specjalne wytyczne, które umożliwią klientom bezpieczne odstawienie auta do naprawy i unikanie jakiegokolwiek kontaktu z mechanikami czy obsługą.

Bezpieczny serwis samochodowy

Usługa „Bezpieczny Serwis” oznacza dwie ważne zmiany w porównaniu do zwyczajowego przekazania samochodu obsłudze. Teraz kierowca, który po wcześniejszym umówieniu się przyjeżdża do serwisu partnerskiego BMW, nie musi nawet wchodzić do budynku. Wystarczy, że uda się do umieszczonej przy wejściu skrzynki „Drop Box”, na której znajdują się specjalnie przygotowane formularze. Wypełniony dokument wraz z kluczykami do samochodu, należy włożyć do koperty, a następnie umieścić ją w skrzynce Drop Box.

Jak informują specjaliści z BMW, „tak przygotowany zestaw odbiera doradca, który dokładnie dezynfekuje skrzynkę, by zadbać o bezpieczeństwo kolejnej osoby. Klient, który pozostawia swoje auto w serwisie, otrzymuje później video prezentujące stan techniczny pojazdu (usługa Smart Video Communication)”. Następnie właściciel auta sam decyduje, które elementy chce wymienić, na podstawie listy wraz z cenami i może z dowolnego miejsca zatwierdzić naprawy. Płatności za serwis dokonuje się online. W ten sposób w praktyce unika się jakiegokolwiek kontaktu z osobami trzecimi.

Dezynfekcja przed odbiorem

Zanim samochód będzie gotowy do odbioru, pracownicy serwisu dokonują jego dokładnej dezynfekcji. Chodzi tu zapewne o czyszczenie wnętrza i jego ozonowanie. Gdy usługa jest wykonana, kontaktują się oni z właścicielem, by uzgodnić dogodny dla niego termin odbioru auta. Czynność ta także odbywa się bez kontaktu face to face – samochód czeka z kluczykami przygotowanymi w kopercie.

BMW postarało się nawet o instrukcje jak przebiegać ma procedura.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News