Zobacz jak rozpędza się Porsche 9ff 997 Turbo o mocy 1400 KM! Ten samochód prawie odleciał

Zobacz jak rozpędza się Porsche 9ff 997 Turbo o mocy 1400 KM! Ten samochód prawie odleciał

9ff_1

Podaj dalej

Samochody Porsche niezależnie od mocy, modelu czy generacji są niesamowite. No może poza autami z dieslem pod maską. Choć ostatnia generacja Panamery z motorem wysokoprężnym V8 również jest bardzo ekscytująca. Tym razem przyjrzymy się bliżej modelowi 911 Turbo generacji 997, ale po tuningu firmy 9ff.

Szczegóły techniczne, które warto znać

Seryjnie, Porsche 911 Turbo 997 ma 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 l. Jego moc to 500 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm. 700 Nm w tak zwanym overbooście. Dzięki temu, samochód rozpędza się do setki w zaledwie 3,4-3,7 s – w zależności między innymi od skrzyni. Jego prędkość maksymalna to aż 312 km/h. Co ciekawe, jednostka napędowa umieszczona jest za tylną osią. Dzięki takiego zabiegowi, w aucie znacznie dłużej wytrzymują tarcze hamulcowe podczas jazdy na torze. Niestety to rozwiązanie ma również istotną wadę. Tył auta jest ciężki, a przód lekki. Przy wpadnięciu w poślizg, szczególnie przy wyłączonych systemach wspomagających kierowcę, bardzo trudno wyprowadzić ten samochód na prosty tor jazdy. Umieją to zrobić tylko zawodowi kierowcy wyścigowi, ale nawet i im nie zawsze się to udaje. Na szczęście, w przypadku wersji Turbo sporo pomaga napęd 4×4. Utrudnieniem jest jednak manualna skrzynia biegów. Jednak dzięki niej, kierowca może czerpać z jazdy tym autem dużo większą przyjemność.

Jak zmieniły się parametry auta po tuningu 9ff?

W tej chwili samochód generuje moc 1400 KM. Co dokładnie się jeszcze zmieniło? Między innymi rozwiercono jednostkę napędową. Jej pojemność wzrosła z 3,8 l do 4,1 l. Poprawił się też maksymalny moment obrotowy, który wynosi teraz potężne 1500 Nm. Czas potrzebny do osiągnięcia pierwszej setki ciężko zmierzyć, bo samochód gubi trakcie i intensywnie szarpie. Tak już urok aut o mocy powyżej 1000 KM. Na filmie możecie zobaczyć jak samochód przyspiesza do około 300 km/h. Jego prędkość maksymalna to podobno około 360 km/h.

9ff_gturbo_r
Fot. 9ff

Trzeba przyznać, że tak zmodyfikowane Porsche 911 Turbo 997 robi ogromne wrażenie. Nie ma tu najmniejszego znaczenia, że auto ma już naście lat. Mimo upływu czasu, nadal wygląda rewelacyjnie i prawdopodobnie jest i tak szybsze niż wszystkie nowsze 911-ki. Oczywiście mówimy o autach seryjnych. Jest jasne, że młodsze egzemplarze mają większy potencjał do tuningu.

Fot 9ff

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News